# Rozmyślania: Szarlotka z tymiankiem

Jesień. Od paru dni jakoś nie mogę się pozbierać. Niby to zwalam na fakt, że zaraz wylatuję z rodziną na wakacje…no ale..bez przesady, jest jakaś granica tego…lenistwa? Czy jednak jest to lenistwo? Hm…Jednak nie nazwałabym tego w ten sposób…chyba to jednak nie lenistwo…..nazwałabym to czasem przejściowym. I jak parę dni temu tryskałam optymizmem i energią..to teraz nie robię nic innego tylko patrzę w sufit i pragnę niczego innego jak tylko sen, czytać książki, ewentualnie obejrzeć jakiś ciekawy serial bądź film….analizować, myśleć.

Jest pociecha. Czuję, że ten stan już przemija – dowodem jest ten post:) i kolejny w tym tygodniu..a nawet dwa:)

Chyba jednak jest to czas przejściowy…refleksji przed godziną Z jak ZMIANY..o których już długo mówię:)

Szarlotka z tymiankiem

Szarlotka z rodu jesiennych szarlotek. Idealna słodka przekąska. Doskonale pasuje do przemyśleń..do analizowania. Przepis znaleziony w Sielskiej Kuchni numer sierpniowo-wrześniowy – odrobinę zmieniony przeze mnie

DSC_4971

Składniki

Ciasto na tortownicę 23 cm.

250 g masła

500 g mąki

120 g cukru

2 jajka

szczypta soli

Nadzienie: 1 cytryna, 5-6 jabłek (ja wzięłam antonówki), 2 łyżki miodu (w przepisie podano tymiankowy, ja podałam jaki miałam), 2 łyżki listków tymianku

Kruszonka (dodana ode mnie, tego nie było w przepisie): 6 łyżek bułki tartej, 2łyżki cukru, 4 łyżki masła – twardego

Jak robić (cytuję, odrobinę zmieniony cytat):

1. Z podanych składników na ciasto, wyrobić ciasto. Owinąć folią i włożyć do lodówki. Tutaj moja propozycja by ciasto przed włożeniem do lodówki miało kształt koła – tak lepiej wyłożyć tortownicę. W lodówce trzymać około 30 min

1a. Z podanych składników na kruszonkę, wyrób kruszonkę i włóż do lodówki. Też na 30 min.

2. Wycisnąć sok z cytryny. Jabłka umyć, obrać, wydrążyć i pokroić dowolnie. Jeśli ktoś ma cierpliwość i czas, pokroić w cieniutkie cząstki. Wymieszać z sokiem cytryny.

3. Ustawić piekarnik na 180 stopni z termoobiegiem. Jeśli nie ma termoobieg, to na 190 stopni.

4. Ciasto wyjąć z lodówki, rozwałkować i wylepić formę. Brzeg ciasta powinien być wyższy. Uwaga, forma winna być uprzednio wysmarowana masłem!

5. Cząstki jabłka ułóż na cieście. Skrop jabłka miodem i pokrusz kruszonką.

6. Włóż ciasto do nagrzanego piekarnika. Piecz około 35-40 minut na złotobrązowo.

7. Po około 35 minut, posyp szarlotkę liśćmi tymianku i piecz kolejne 5 minut.

Podawaj różowym winem, np z różowym Celebro. Polecam!

DSC_4964

 

 

 

 

Jeden Komentarz Dodaj własny

  1. Ola pisze:

    jeszcze nigdy nie łączyłam jabłek z tymiankiem…

Dodaj komentarz