Placek z owocami

Czujecie już jesień? My już tak. Wczoraj przechadzając się po Nowym Świecie czuliśmy już ją w powietrzu..była atmosfera czysto jesienna – niby słoneczko grzało..ale było już zimno..niby jasno..ale jakby już wieczór… Mój mąż już dostaje drgawek na myśl o zimie..

A ja..ja…wpadam w nostalgiczny nastrój..z dużą dawką energii na nowe działania:) Tak, tak – jak już parę lat temu napisałam..jestem nadal uczniakiem i planuję swój czas od września do września:)

W tym roku planuję parę dużych zmian w mym życiu..więc trzymajcie za mnie kciuki!! :)

Dodatkowo, cieszę się, że już wrzesień…bo wraca mój piątkowy rytuał, a dokładnie wracają moje ulubione seriale;) hahaha, tak! Przyznaję się bez bicia oglądam seriale! Głównie te transmitowane w USA..ale co tam! Panów z doktorami fizyki oglądam co piątek, nie mówiąc o wampirze o imieniu Damon:D I co tydzień, oglądam sobie nowy odcinek..z gorącym ciastem na talerzu…:)

Po prostu sielanka..serial, ciacho..ciemność za oknem…syneczek śpi…nic tylko celebrować tę ciszę:)

Prosty placek z owocami

Arcyprosty i arcyszybki do zrobienia. Polecam. Owoce można wrzucić dowolne. Jak na jesień przystało..tym razem podałam ze śliwkami, morelami i borówkami. Przepis pochodzi z Sielskiej Kuchni numer 4/2013

DSC_4702

Składniki

Ciasto

30g świeżych drożdży (15 g suchych)
500g mąki (ja dałam 500 a potem musiałam dodać trochę więcej)
ok 1/4 letniego mleka
75g cukru
1 jajko
80-100g miękkiego masła
szczypta soli

Kruszonka

około 1,5 kg owoców, dowolnych

6 łyżek bułki tartej
2 łyżki cukru
2 łyżeczki cynamonu
4 łyżki twardego masła (w wiórki)

DSC_4703

Jak robić

Najpierw kruszonka:

a. Palcami rozetrzyj bułkę, cukier, cynamon oraz masło. Gotową masę do kruszonki, wstaw do lodówki.

Ciasto:

1. Pokrusz drożdże z 2 łyżkami mąki, letnim mlekiem i 1 łyżeczką cukru. (W przypadku suchych drożdży omiń punkt 1 i 2 i przejdź do punktu 3, w punkcie 3 użyj zamiast rozczynu suche drożdże i letnie mleko)

2. Odstaw rozczyn do chwili aż się spieni

3. Gotowy rozczyn połącz z pozostałą część składników, zagnieść elastyczne ciasto. Powinno ono odrywać się od miski.

4. Pozostaw do wyrośnięcia (w ciepłe miejsce) tak by podwoiło swoją objętość

5. Wyłóż ciasto do foremki 30×40 cm. Na ciasto wyłóż owocami (umyte, pokrojone). Na owoce pokrusz kruszonkę.

6. Wstaw do piekarnika około 180 – 200 stopni. Piecz 30 stopni.

Smacznego!

Skomentuj

