Kotlety z kaszy gryczanej II

DSC_4660Muszę przyznać, że kasza gryczana nigdy nie była moją ulubioną kaszą. Traf chciał, że mój mąż ją uwielbia. Dlategoż, jest chcąc nie chcąc częstym gościem na naszym stole.

Ale moja w tym głowa, że podać ją tak bym ją zjadła:) Jak pamiętacie, kiedyś przygotowałam kotlety z kaszt gryczanej bądź babeczki ziemniaczano-gryczane. I tak było do tej pory. Albo kotlety albo babeczki. Głównie kotlety – bo szybciej je zrobić. No ale ile można?

I tak, pojawiło się natchnienie na kotlety gryczane w drugiej odsłonie. Inspirację wzięłam z netu – ale wybaczcie – nie pamiętam z jakiego blogu. Jeśli czyta ten post, autor pomysłu zmielenia kaszy gryczanej – proszę o kontakt, dodam jako źródło! Reszta to już moja fantazja:)

Kotlety z kaszy gryczanej II

Są po prostu przepyszne. Nie ma się wrażenie suchości, kaszy – po prostu kotlety mielone..a jednocześnie samo zdrowie! Gorąco polecam!!

DSC_4663

Składniki (na 8 dużych kotletów)

1 torebka kaszy gryczanej białej – to ważne! Wtedy jest ona bardziej kleista!

1 paczka twarogu (ja wzięłam kostkę Lowicza)

2 jaja

kilka listków świeżej bazyli

kilka listków natki pietruszki

sól, pieprz, gałka muszkatołowa

otręby owsiane

siemie lniane

olej rzepakowy do smażenia

1 -2 ząbki czosnku

Jak robić

Gotujemy kaszę. Gotową i zimną kaszę mielimy blenderem wraz twarogiem na gładką masę. Dodajemy całe jajka, przyprawy, zmielony czosnek, siemię, otręby owsiane oraz posiekane zioła. Masa być wystarczająco lepka by można było lepić kotlety. Uwaga! Nie za gęsta bo wtedy będą twarde kotlety. Konsystencja ma być po prostu jak na kotlety mielone. Smażyć z obu stron na złoto. Podawać z zimną warzywną sałatką.

Pycha!!!

2013-08-06

3 Comments Add yours

  1. Shinju pisze:

    Kotletów z kaszy gryczanej nie robiłam, ale robiłam kiedyś z pęczaku. Muszę spróbować z gryczaną, bo świetnie wyglądają u Ciebie :)
    Fajne są też dania z kaszą smażoną – coś w stylu jak ryż z jajkiem. A na spotkaniu inaugurującym kampanię promocji kaszy jadłam pyszne placuszki z kaszy gryczanej oraz pierogi z kaszą gryczaną, bryndzą i bursztynem :)

    1. smacznydom pisze:

      pierogi! faktycznie! U Gessler jadłam z kaszą ..z cynamone..dzieki Shinju! Mam znów inspirację!! :)

  2. Mira pisze:

    na lubelszczyźnie takie kotlety mają nazwę „golasy” i podawane są z przepysznym kefirem.Może trochę inne przyprawy,ale mieszanka kaszy gryczanej z twarogiem i jajkiem-na pewno.Jadłam w restauracji w Zamościu,są przepyszne!

Skomentuj

