Cytrynowy kurczak

Często mam tak, że oglądam jakiś program kulinarny..i zachwycam się jakimś daniem. Od razu pragnę go przygotować. Już teraz. W głowie robię od razu kulinarny rachunek sumienia, czy wszystkie składniki mam w domu.

Jeśli mam, od razu wskakuję do kuchni (no może nie od razu..może następnego dnia rano..a może wieczorem)..i bum! Stukam patelnią, bądź blachami. Macham nożem nad deską do krojenia. Rozdrabniam lub szatkuje..aż tu nagle….

– zapominam paru składników i zaczynam improwizować

– orientuję się, iż nie mam jednak tego najważniejszego składnika..i..zaczynam improwizować

– stwierdzam, że jednak zrobię inaczej…i zaczynam improwizować

– wchodzi mój mąż i stwierdza, że czegoś takiego nie chce..więc na prędce zmieniam przepis..i zaczynam improwizować

No ale czy improwizacja w kuchni to nie samo piękno?

Cytrynowy kurczak

No właśnie. Oglądałam jakiś problem w TVN Style..nazywał się bodajże Moja Kuchnia. Program brytyjski..chyba z brytyjskimi celebrytami (?). I tam jeden Pan przygotował kurczak z cytryną. A ja..nie pamiętając dokładnie jak go przygotował kierowałam się obrazkiem z ostatniej sceny z programu. Czyli po prostu wyglądem. I tak szczerze powiedziawszy, nie wiem czy wyszło to samo..ale mnie wyszło przepysznie:)

20130415

Składniki

4-5 pałek kurczaka

1/2 pęczka natki

sól, pieprz

pół cytryny

cukier

kilka dużych ząbków czosnku

olej

Jak robić

Pałki kurczaka, myjemy i czyścimy. Przyprawiamy solą i pieprzem. Wkładamy do porcelanowej brytfanki do pieczenia. Natkę pietruszki, cytrynę myjemy. Natkę szatkujemy i dodajemy do kurczaka. Wyciskamy sok z 1/2 cytryny i wlewamy do mięsa. Wyciśnietą połówkę kroimy i wrzucamy do reszty. Ząbki czosnku obieramy i przeciskami przez praskę – dodajemy. Na koniec oblewamy olejem – a dokładnie skrapiamy.

Mięso wraz natką, cytryną oraz czosnkiem, olejem mieszamy. Posypujemy całość cukrem.

Pieczemy w temp. 220 stopni, aż mięso się mocno się zarumieni.

Uwaga. Zamiast cukru można dodać miód.

3 Comments Add yours

  1. Maggie pisze:

    Jest cos wspanialego w improwizowaniu, zwlaszcza, jesli efekt finalny jest tak apetyczny!

  2. Zakupy online pisze:

    Niezwykle ladnie wygladajacy kurczak. Dorzycilbym jeszcze troche szpinaku i danie gotowe, ale i bez tego arcyciekawe a przy okazji proste danie :)

Skomentuj

