Wielkanocna baba

No i mój mąż znów mnie zaskoczył! Wczoraj stwierdził, że ma ochotę na babę wielkanocną.

„Ale taką drożdżową, a nie piaskową – zaznaczył.”

A ja – jako posłużna żona ( ;)) ) poszukałam przepisu na takową babkę. Znalazłam ją w Kuchni Polskiej Marka Lebkowskiego (A dokładnie łebkowskiego..ale jakoś mój Mac nie pozwala mi napisać ł z dużej litery, za co przepraszam!). I powiedziałam – ależ proszę bardzo:) Możesz zrobić. I zrobił!!!

No i wyszła! Jak wyszła? Poniżej efekt! Piękna, zgrabna i…cudnie pyszna!

DSC_3847

Chcecie ją w domu? To poniżej przepis:

Baba parzona

Składniki

500g mąki

250 ml mleka

50g drożdży świeże, my daliśmy całą paczkę suchych.

5 żółtek

150 g cukru

100g masła

50 g rodzynek

50g smażonej skórki pomarańczowej – własnej roboty:)

sól

DSC_3841

Jak robić (cytat z książki, litery pochyłe to nasze komentarze)

1. Zagotowane mleko wlewamy do miski ze 150g mąki. Mieszamy tak by powstała gładka masa. MY:Uwaga, nie wpadajmy w panikę jak masa to będzie a la ciasto. Mieszamy dalej by „ciasto” było gładkie.

2. Drożdże rozcieramy z łyżką cukru i dodajemy do ostudzonej masy. MY:Jeśli mamy suche drożdże, po prostu wsypujemy do masy wraz z odrobiną cukru. 

3. Mieszamy, przykrywamy i dajemy w ciepłe miejsce. Na około 1h. – MY: ten moment pominęliśmy. 

4. żółtka ucieramy z pozostałym cukrem.

5. Gdy masa podwoi swoją objętość, dodajemy żółtka i resztę mąki, sól.

6. Wyrabiamy ciasto, tak by masa odklejała się od ręki.

7. Rozpuszczamy masło i wlewamy do ciasta.

8. Dodajemy namoczone rodzynki i skórkę pomarańczową

9. Ciasto wyrabiamy i odstawiamy do wyrośnięcia. – MY: tutaj ciasto włożyliśmy już do piekarnika (uprzednio do formy), ale na bardzo małą temperaturę przez około 10 min by urosło.

10. Ciasto wykładamy do formy i pieczemy przez około 1h w 180 stopni. MY: A następnie podkręciliśmy temperaturę do około 180 stopni. Ciasto piekło się przez około 1h.

Et voila!

DSC_3848

3 Comments Add yours

  1. Beata pisze:

    A ja powiedziałabym, że jak masz ochotę to sobie ją upiecz!!

    1. smacznydom pisze:

      no wlasnie sobie upiekl..to jest dzielo mojego meza:)))))

  2. nuovana pisze:

    brawo Andrzej!!! Facet w kuchni jest prze sexy i prze dumą dla żony bloggerki ;) wesołego po świętach!!!

Skomentuj

