Bezmięsny pasztet

Dziś krótko. Mały śpi na balkonie/werandzie, a ja korzystając wreszcie ze Słońca – lecę zaraz działać! Niesamowite, jak Słońce daje mi energię i chęć działania, czynu..do sprzątania:)

Wiosno przybywaj! Ja jestem gotowa!

Bezmięsny pasztet czyli pasztet z fasoli i orzechów.

Szalone zakupy w moim wykonaniu są zawsze trafione i udane. Nigdy ale to nigdy nie zdarzyło mi się, iż jakies ubranie, książka kupiona w tym stylu było odłożone na półkę. Zawsze byłam zadowolona. I tak, kiedyś tam kupiłam w jakimś kiosku..przy okazji kupowania biletu – mini książeczkę „Wielkanoc 110 najlepszych przepisów” wydaną przez Fakt i Kupiec. Genialna jest po prostu. A pasztet? Stał się hitem. Zdrowy pasztet..kto by pomyślał?:) pasztet1-001

Składniki 

1 1/2 szklanki drobnej białej fasoli

2 dag suszonych grzybów

15 dag pieczarek (ja je ominęłam, i też było smaczne)

2 duże cebule

3-4 ząbków czosnku

1/2 szklanki orzechów włoskich

1/2 szklanki pestek z dyni lub słonecznika

jajko

4-6 łyżek otrębów pszennych

olej

sól, pieprz

ja jeszcze dodaję gałkę i inne zioła do smaku.

DSC_2907

Jak robić (cytat)

Fasole i grzyby suszone zalać wodą (oddzielnie). Moczyć całą noc. Fasolę wrzucić do nowe wody, posolić i ugotować do miękkości. Osączyć. Grzyby ugotować w wodzie ( w tej samej), osączyć, pokroić. Pieczarki oczyścić i pokroić w plasterki. Cebulę i czosnek obrać i posiekać.

Rozgrzać olej, zeszklić cebulę i czosnek. Dodać pieczarki i grzyby. Smażyć 10 min.

Fasolę, orzechy, pestki i grzyby oraz cebulę z czosnkiem zemleć na gładką masę. Do masy dodać jajko, otręby. Doprawić do smaku.

Formę natłuścić, wysypać otrębami. Przełożyć do nie masę.

Piec godzinę, w tem 180 stopni. Pasztety wyjąć, ostudzić.

Idealny z konfiturami:)

Skomentuj

