Pełnoziarniste babeczki z jabłkami

Będąc w ciąży myślałam, iż niecałe 6 miesięcy macierzyńskiego to kawał czasu. Byłam wręcz pewna, iż już w połowie “tej sielanki” zanudzę się na śmierć  i zacznę się szykować do powrotu do pracy.

Dzisiaj zdałam sobie sprawę, iż za tydzień właśnie minie połowa mojego bycia z Synkiem. Oblał mnie zimny dreszcz. Dopiero teraz tak naprawdę mam największą frajdę bycia Mamą przez duże M. Maluszek zaczyna gaworzyć, śmiać sie. Zaczynam go ubierać nie tylko w pajacyki ale spodnie ..i w dresy:) Zaczyna być już małym chłopcem, a nie tylko Małym Szkrabem wołający, że mu mokro lub chce jeść. Rozmawiamy nieustannie, czytam mu już Brzechwę.  Ba, zaczęliśmy codzienną gimnastykę! Ja by wrócić do formy, on by zobaczył świat nie tylko z pozycji leżącej. Każdego dnia widzę ogromne postępy, obserwuje jak mój Synek dorośleje. I nagle za trzy miesiące mam wrócić? Przeraża mnie to.

Dlatego, przyznam się..z ogromną zazdrością patrzę na kobiety, które urodzą po 17. marca. One to mają szczęście. Roczny macierzyński. Kurde.

 Pełnoziarniste babeczki z jabłkami

Nie wiem co mnie bierze jak widzę na spadający śnieg. No co to ma być?! Jednak nie daję za wygraną – wierzę, że wiosna już zaraz, za chwiluńkę będzie. Dlatego, dziś przepis na pełnoziarniste babeczki z jabłkami. Ostatnie jabłka ze stryszku, z zeszłorocznych zbiorów. A pełnoziarniste jako wstęp do diety wiosennej! Inspiracja własna.

DSC_3822

Składniki

1 i 2/3 szklanki mąki pełnoziarnistej żytniej
1/3 szklanki cukru
¼ łyżeczki soli
150 g masła (schłodzone!)
jajko
2 łyżki kremówki

Nadzienie: kilka jabłek (ja wzięłam 3/4 kg i mi zostało), przyprawa do piernika, cukier.

Jak robić

1. Wymieszać suche składniki: makę, cukier, sól

2. Wkroić masło. To znaczy posiatkować masło z suchymi składnikami. Ja po prostu wrzucam kawałki ciasta a potem robie z tego kruszonkę.

3. Dodać jajko i śmietanę. Wymieszać aż składniki połączą się. Uwaga, można dodać trochę więcej mąki jeśli ciasto jest zbyt rzadkie! Ciasto ma być jak plastelina: trochę lepiąca ale gładka masa.

4. Ciasto wyłożyć na folii spożywczej. Włożyć do lodówki na przynajmniej godzinę (ale mniej niż 48 godzin). 5. W między czasie przygotować papierowe foremki do muffinek, metalowe foremki na babeczki oraz nadzienie. Nadzienie przygotowuje się poprzez obranie jabłek, pokrojenie ich w kawałki (bez gniazd). Wrzucamy je do garnka i troszeńkie wlewamy do nich wody. Przypruszamy, dusimy  – aż się lekko rozwalą. Dodajemy cukier i odrobinę przyprawy do piernika lub cynamon.

5. Rozwałkować ciasto (podsyp duża ilości mąki blat by ciasto nie przyklejało. To samo zrób z wałkiem) i wykrawaj koła.

6. Wylep kołami z ciasta foremki do muffinek, a następnie włóż je do metalowych foremek.

7.  Gotowe babeczki, wypełnij nadzieniem.

8. Piecz około 30 min – 35 min, w około 180 stopni. Ciasto winne być zarumienione.

DSC_3820

A JUŻ WKRÓTCE, ZMIANY, ZMIANY, ZMIANY NA SMACZNYM DOMU ORAZ KONKURS!! ZAPRASZAM!!

2 Comments Add yours

  1. nuovana pisze:

    noo ładnie. i kremówka! ;) nie ma co zazdrościć, ale fakt. zmiany wprowadzają zawsze w nieodpowiednim dla nas momencie :(

  2. teenager ;) pisze:

    omomom super te babeczki , uwielbiam jabłuszka i zdrowe wypieki ;)

Skomentuj

