Babeczki z płatkami owsianymi

A u mnie czas muffinów (jak to ktoś woli – babeczek)! Powiem szczerze, że kiedyś do muffinów nie pałałam dużą miłością. Kiedyś miałam wrażenie, że muffiny zaczynają być polskim przysmakiem. Co blog to muffin innego rodzaju. Zastanawiałam się co napadło blogerów. A teraz, gdy u mnie czas jest na wage złota, a jednocześnie pragnę poczuć się nie tylko matką karmiącą a również Alicją co ma własne hobby, plany, etc – muffin stały się moim wybawiniem. Otóż muffiny to czas banalna. Łącz sypkie składniki, łącz mokre i zmieszaj ze sobą. Et voila. Masa muffinowka wykonana. Wrzuć do foremek, zapiecz. Smacznego!

Dlatego u mnie rozpoczął się czas muffinów, szybkich placków, ciast. Torty, ciasta przekładańce a la W-Z, panie Walewskie muszą teraz poczekać. Tak jeszcze z dwa miesiące:) no może trzy:D no dobra, nie wiem tak naprawdę ile, ale mam nadzieję że szybko do nich wrócę:)

A właśnie, jeśli ktoś jest zainteresowany co u mego synka, to z radością informuję..że je już regularnie, a noce stają się coraz dłuższe! A ubranka coraz krótsze. Mały ma 1.5 miesiąca..a ubranka na 62 cm są już za małe………..

Babeczki z płatkami owsianymi i bananami

Babeczki, że tak powiem, z tych zdrożwszych. Niestety mój mąż zażądał czegoś niezdrowego..dlatego polałam polewą czekoladową:) Pyszne! Przepis pochodzi z książki „Zdrowa Kuchnia” Gordona Ramsay’a. Sama książka jest świetna – bardzo polecam!

DSC_3652

Składniki

100g płatków owsianych

200g mąki pszennej

1,5 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka sody oczyszczonej

1/4 łyżeczki soli

100g jasnobrązowego cukru trzcinowego

4 duże banany

1 jajko

60 g rozpuszczonego masła

75g posiekanych orzechów włoskich

Dodatkowo: kuwertura gorzkiej czekolady, wiórki kokosowe

20130208

Jak zrobić.

Przygotuj piekarnik – 180 stopni. Połącz suche składniki: płatki, mąka, proszek, sody, sól oraz cukier. W osobnych naczyniu rozgnieść banany, dodaj jajko, masło. Suche i mokre składniki połącz ze sobą, dodając orzechy. Masę rozłóż do blachy na 12 muffinek, wyłożoną papierowymi foremkami. Piecz około 25-30 min. Polać czekoladą, posypać wiórkami. SMACZNEGO!

2 Comments Add yours

  1. Capacitier pisze:

    Mniam, pyszne musiały być :)

  2. karmel-itka pisze:

    wyglądają obłędnie!

Skomentuj

