Kawowy sernik z gruszkami

Czas temu, wybrałam się na miasto. Szłam moimi ulubionymi ulicami, obserwując jak moje miasto szykuje się na świeta. A z powodu takiego, że moje nóżki nie wyrabiają już z noszeniem 74 kg..to weszłam do kawiarni. Sama. Zamówiłam jakieś ciasto francuskie z owocem, herbatę zieloną…i..siedziałam sama.

W pewnym momencie, zorientowałam się, że mnie to nie przeszkadza.  Nie nudzę się. Być samej w kawiarni. Czytać obecnie ulubiony magazyn bądź książkę. Lub po prostu dyskretnie obserwować ludzi, wyobrażając sobie jak żyją, czym się zajmują.

Rozkoszowałam się byciem samej wśród ludzi, chwilą samotności na mieście.

Lubię być samą ze sobą.

Kawowy sernik z gruszkami

 Idealny do kawiarniej kawy. Moje drugie podejście do sernika. Podejście udane. Polecam. Przepis wzięty od Anusiaczka z MniamMniam a także z Moich Wypieków. Tam gdzie coś zmieniłam, zaznaczyłam pogrubioną czcionką. 

DSC_3566-001

Składniki na ciasto:

  • 125 g masła
  • 250 g mąki pszennej
  • 80 g cukru
  • 1 jajko
  • 6 płaskich łyżek kawy rozpuszczalnej
  • 1 łyżka kakao
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masło stopić, wsypać cappuccino, wymieszać, przestudzić. Mąkę, kakao i proszek do pieczenia przesiać na stolnicę, dodać 1 jajko, 80 g cukru, sól, ostudzone masło z kawą, zagnieść ciasto. Jest dość lepkie, ale takie ma być. Podzielić na 2 części. Uformować kule, zawinąć w folię i włożyć do zamrażarki na 2 godziny.

Składniki na masę (zrobiłam podwójną masę i nie żałuję):

  • 1kg g twarogu (zmielonego)
  • 6 jajka
  • 200g g cukru
  • 250 g masła

Miękkie masło utrzeć z cukrem. Ucierając dodawać żółtka i twaróg. Białka ubić, powstałą pianę wymieszać delikatnie z masą serową.

Ponadto:

  • kilka świeżych gruszek (4  konferencje) lub gruszki z puszki lub kompotu

Formę wyłożyć papierem (tortownica 26 cm, ale trochę masy się wylało..dlatego sugeruję albo podłożyć coś pod tortownicę by nie ubrudzić sobie piekarnika, albo przełożyć do tortownicy 28 cm). Na dno zetrzeć jedną część zamrożonego ciasta. Wyłożyć masę serową. Na masę wyłożyć pokrojone w grubą kostkę gruszki, zetrzeć drugą część ciasta.

Piec około 70 minut w temperaturze 180ºC.

Smacznego!. Doskonały do kawy!!

DSC_3573-001

2 Comments Add yours

  1. ervisha pisze:

    Wspaniały… Ile sera.. :D

  2. gin pisze:

    Łał, wygląda obłędnie!
    Też lubię sobie posiedzieć czasem sama w kawiarni. Choć samotnego wyjścia do restauracji sobie nie wyobrażam…

Skomentuj

