Pizzaportal.pl – recenzja

Jakiś czas temu poproszono mnie o przetestowanie Pizza portal za co bardzo dziękuje – czuję się wyróżniona!!! .

Jakie wrażenia? Czy polubiłam portal? Jakieś minusy, plusy..o tym poniżej, zapraszam:)

Ogólne wrażenia

Jak napisałam przy poprzedniej recenzji podobnego portalu…sam pomysł stworzenia portalu z usługami zamawiania jedzenia na wynos, uważam za strzał w 10. Jednak sam pomysł to nie wszystko. Trzeba dobrze to sprzedać, zareklamować..oraz stworzyć portal przyjazny użytkownikowi. W przypadku pizzaportal.pl, samo wykonanie jest na ocenę 4, w skali 1-6. Zamawia się OK, ale w niektórych przypadkach było troszkę nieintuicyjnie (szczegóły poniżej) i sama grafika nie wzbudza u mnie totalnego zachwytu. Aczkolwiek muszę przyznać, że jeśli otwiera się stronę poraz kolejny, odczucia są łagodniejsze. Może dlatego, że przeszłam chrzest bojowy..,znam już swoje poprzednio popełnione błędy i wiem na co mam uważać.

Nazwa

Drogi przyszły użytkowniku. Nazwa pizzaportal.pl jest trochę myląca. Tam jest i kuchnia domowa, indyjska, tajska, włoska, amerykańska, etc. Oczywiście motyw główny tego portalu jest pizza..ale pizza tu nie króluje jako jedynie danie. Ot to tylko nazwa. Dlatego wybierając, który portal z jedzeniem na wynos wybrać, pamiętaj, że pizza portal to nie tylko pizza!

Zamawianie

Logowanie

I tutaj miałam już na początku mały kłopot. Testując portal miałam już założone konto..i nie wiedziałam gdzie kliknąć by się zalogować. Okazuje się, że dopiero po 3 krokach wybierania potrawy jesteś w stanie to zrobić: pisać adres dostawy, wyszukać restaurację, wybrać danie, przejście do kasy..i dopiero wtedy mam opcję zalogowania się. Czy to trafny pomysł? Dla mnie osobiście to nie jest ułatwienie, a utrudnienie jeśli chodzi o już zarejestrowanego użytkownika. Stały użytkownik winien mieć okazję do zalogowania się w każdej chwili użytkowania portalu. I sprawdzenie czy na przykład ma punkty rabatowe, czy adres dostawy jest ten sam, etc.

Uwaga: Dla nowego to jednak bez różnicy.

Rys. 1 Strona główna

Wybór ulicy

Tutaj mała wskazówka. Ważne jest byście podal ulicę z JEJ NUMEREM. Ja tego na początku nie zrobiłam i jakie było moje zaskoczenie, gdy już pod koniec wybierania dowiedziałam się, że…ta restauracja nie obsługuje mojego bloku/adresu. Dlatego ważny jest NUMER ulicy. Jak widzicie na print screenie (u góry), jest to zaznaczone…aczkolwiek dla takich gap jak mnie (sic!), warto,  by autorzy portali zaznaczyli to w opisie pola, to znaczy zamiast „i ulicę dostawy” wpisać: „i ulicę dostawy WRAZ Z JEJ NUMEREM”.

Wybór restauracji

Wybór restauracji jest łatwy i jasny. Od razu widać, które restauracje preferują płatność gotówką (braz znaczka karty), a które zgadzają się by zapłacić poprzez Portal Pizza. Uwaga, Ci którzy posiadają punkty rabatowe muszą wybrać JEDYNIE restaurację z możliwością płatności online.

Kolejną rzeczą wartą wspomnienia jest ranking (zielone koło lub półkole, etc – patrz zdjęcie). Bardzo ciekawa opcja i dużo mówiąca o jakości dostawy, usługi, etc. Uwaga, jeśli dana restauracja nie ma jeszcze opinii, z defaultu ma pełne zielone koło.

Rys. 2 Wybór restauracji – ocena restauracji

Rys. 3 Wybór restauracji – informacja o możliwych formach płatności

Płatność i realizacja

Płatność może być zrealizowana poprzez portal, czyli przez tak zwane płatności online, gotówką czyli kurierowi..lub przez punkty rabatowe, otrzymane dzięki konkursowi, promocji etc. Czyli do koloru, do wyboru;)

Sam proces realizacji zamówienia, przed płatnością jeszcze jest arcyłatwe..oraz wygodne. Po wyborze dania, przechodzimy do kasy..i tutaj miła niespodzianka! Od razu widać ile czeka się na potrawę. Sprawdziłam z kilkoma restauracjami i te czasy się różnią, oscylują pomiędzy 20 – 60 minut. Jest to wielki plus dla portalu,..bo jeśli jesteśmy w stanie agonalnym i chcemy zjeść szybko to czas realizacji przed płatnością jest dość ważny!! Dodatkowy plus to informacja na temat kwoty dostawy. I tu też zależy od restauracji, czasem jest to 5 zl, czasem 20 zl. Dlatego warto przejrzeć kilka restauracji i zastanowić się czy chcemy przepłacać czy nie.

Rys. 4 Płatność – informacja o płatności, czasu dostawy i kosztach dostawy

Czas dostawy i catering

U mnie trwał dokładnie tyle ile powiedziano. Czyli jest ok;) Jeśli chodzi o samą pizzę oraz spaghetti carbonara..no cóż. Pizza musiała być podgrzana od nowa, bo była po prostu zimna. Jednakże, to jest wina samej restauracji a nie portalu, więc nie będę kontynuowała tego wątku.

Podsumowanie

Jak już wyżej napisałam, oceniam portal na 4 w skali 1-6. Jest kilka rzeczy, które warto poprawić by ułatwić użytkownikowi życie. Duży plus za informację jeszcze przed płatnością ile się czeka na potrawę oraz za ranking popularności!

 

A ja dziękuję bardzo za możliwość przetestowania portalu pizza portal.

4 Comments Add yours

  1. brodek pisze:

    Hej, fajna recenzja ale patrząc na rysunek 1 widać na pasku na dole Zaloguj się więc trzeba czytać :-)

  2. smacznydom pisze:

    Ojej..wreszcie zobaczylam..ale jednak pozwol, ze zostaje przy swoim..W TAKIM MIEJSCU to troche dziwne miejsce..nie uwazasz?

  3. brodek pisze:

    Masz racje, mało widoczne. Tak naprawdę chwilę mi zajęło zanim to zobaczyłem :-)

Skomentuj

