Warsztaty w Masz Gulasz

  W sobotę, o godzinie 11.00 poczułam się szczęśliwa. Po pierwsze dlatego, że zdążyłam na warsztaty, a bałam się, że się spóźnię. Po drugie, przybyłam na swoje pierwsze w życiu warsztaty kulinarne, jako Smaczny Dom. I to dokąd!? Do bistro Masz Gulasz, Magdy Gessler.

Byłam zaciekawiona, acz muszę przyznać, iż także lekko uprzedzona, z rezerwą.

Nie jestem fanką Pani Magdy Gessler. Jej zachowanie i to na premierze filmu i to w programach kulinarnych doprowadzają mnie do stanu zniesmaczonej osoby. Jeśli chodzi o same potrawy w jej restauracjach, to w Polce na Starym Mieście, jak i w Ale Glorii na placu Trzech Krzyży – nie zachwyciły mnie. Jedynie Słodko-Słony, dla mnie osobiście, broniło swoją renomę.

Dlatego z zaciekawieniem przyjęłam zaproszenie na warsztaty kulinarne do Masz Gulasz (ul. Piękna 15, Warszawa). Byłam szalenie ciekawa, czy Masz Gulasz zaprezentuje się najlepiej jak potrafi (czy to nie będzie kolejna komercja) i czy faktycznie zareprezentuje zdrową kuchnię.

Masz Gulasz, jak sama nazwa wskazuje, stawia na gulasze. Można tutaj zasmakować gulasze z całego świata: z Portugalii, z Hiszpanii ,ale także oczywiście z Węgier, z Izraela, z Austrii. Uwaga! Jeśli ktoś od razu czytając słowo gulasz ma na myśli, tłusty i ciężki sos, z mnóstwem mięsiwa, a z małą ilością warzyw – jest, w tym przypadku, w błędzie. W Masz Gulasz można zamówić lekkie gulasze warzywne, po których człowiek czuje się najedzony, ale z poczuciem spełnionej misji, iż jego dieta nie została zaprzepaszczona.

Podczas warsztatów, na własne oczy przekonałam się, że takowe gulasze faktycznie istnieją. Są one zdrowe, bez zapychaczy, z naciskiem na świeże produkty. A dodatkowo, co mnie urzekło, w Masz Gulasz (jest to bodaj jedno z nielicznych miejsc) serwuje się taką dużą gamę kasz. Ziemniaków, tam nie spotkasz. Bardzo ten pomysł mi się podoba. To jest na plus.

No ok, a jak same warsztaty? Samo spotkanie poprowadziła szef kuchni Masz Gulasz, pani Urszula Ziółkowska.

Jest to szalenie miła oraz wiedząca co robi kobieta. Podczas wspólnego przygotowywania trzech gulaszy, dawała cenne wskazówki. Mniej i bardziej znane, takie jak:

–       Do smażenia, powinniśmy używać oliwy li tylko z drugiego tłoczenia. Z pierwszego tłoczenia używamy tylko do sałatek

–       Podczas przygotowywania gulaszy, nie powinniśmy wrzucać całego mięsiwa do garnka, bo wtedy będzie bardziej dusić to mięso (wycieknie z niego woda). Winniśmy podsmażać małe porcje mięsa, odkładać na bok. Jak skończymy , należy wrzucić całe zarumienione mięso do wspólnego garnka.

I tak w przesympatycznej atmosferze, ugotowaliśmy trzy gulasze:

–       Z cielęciną, ze świeżym tymiankiem i oliwkami

–       Pisto (hiszpański, bezmięsny gulasz: z pomidorami, cukinią, bakłażanem. Podobny to domowego lecza. Pisto podawane jest z jajkiem sadzonym)

–       Z kurczakiem z suszonymi pomidorami i ze świeżym szczawiem  – nazwanym przez nas roboczo potrawką:)

Każdy z gulaszy został przez nas spałaszowany w towarzystwie różnorakich kasz. Mnie osobiście najbardziej smakował gulasz z kurczakiem, a potem pisto. Z pewnością, zrobię podobne w domu.

Podczas tego warsztatu, nie tylko przekonałam się, jak miło jest gotować wspólnie (pozdrawiam dziewczyny z mojej grupy!!! Jesteście wspaniałe!!), ale także ,iż gulasze potrafią być lekkie, zdrowie i ultraszybkie w wykonaniu.

I na sam koniec, urzekł mnie wystrój samego bistra (mam małego hopla na tym punkcie. Uważam, że Magda Gessler wybiera dobrych fachowców) i organizacja warsztatów. I jak przyznaję się, nie jestem fanką samej pani Gessler, ani Polki i Ale Glorii, to Masz Gulasz owszem. Oby to miejsce długo istniało. Jestem tylko ciekawa, jakie menu będzie w lato?

One Comment Add yours

  1. karmel-itka pisze:

    widząc po ostatnim zdjęciu… było ostro xd i przyjemnie.

Skomentuj

