Kotlety kuskusowo-twarogowe

Plan B. Moja babcia Zosia, świętej pamięci, zawsze mawiała, że plan B często jest lepszy niż plan A, dlatego nie dramatyzujmy za bardzo jeśli coś nam za pierwszym razem nie wyjdzie lub kiedy plany nam nie wyjdą.

W ostatni weekend zostałam sama w domu. W sobotę, po powrocie z warsztatów (relacja jeszcze w tym tygodniu) położyłam się..i tak leżałam aż do końca niedzieli. Okropny ból głowy, mało siły..nic nie zrobiłam co miałam zaplanowane.

Do tej pory byłabym zła, bo nie lubię zmieniać planów. Ale czy warto być złym na coś..na co nie mamy wpływu? Warto przyjąć ten stan..sytuację i iść dalej do przodu. Nie martwić się, nie dramatyzować..ale robić swoje.

Kotlety kuskusowo-twarogowe

Kotlety typu B. Miały być z kaszy gryczanej..zrobiłam z kuskusu, bo szybciej się robi. I smakują genialnie!! Uwaga, w przypadku ilości składników, przyznam się iż robiłam na oko. Inspiracja – własna.

 Składniki

Około ½ szklanki kuskusu

Połowa opakowania twarogu (rożek Piątnicy)

1 cebula

1 mały pęczek natki pietruszki

płatki pszenne do zagęszczana masy

sól, pieprz, gałka, suszoną miętę

bułka tarta

jajko

Jak robić

Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy. Kuskus przygotowujemy zgodnie z opakowaniem – zalać gorącą wodą i przykryć, aż kuskus wchłonie wodę. Cebulę, kuskus, twaróg łączymy/mielimy. Dodajemy pokrojoną natkę, przyprawy, zioła i jajko. Jeśli masa jest zbyt rzadka, dodajemy płatki lub bułkę. Gdy masa jest gotowa, formujemy kotlety, obtaczamy je w bułce. Smażymy na oleju. Uwaga, kotlety są bardzo delikatne, dlatego nie przewracajmy jest bezdusznie:)

Kotlety podajemy z sałatką z pomidorów, ogórków w zaprawie oliwno-octowej.

Smacznego!

7 Comments Add yours

  1. przecinkowa pisze:

    Uwielbiam takie kotleciki :)

  2. Shinju pisze:

    Zgadzam się z tym planem B, czasem wychodzi lepiej niż zakładaliśmy pierwotnie :) A kotlety wyglądają świetnie :)

    1. smacznydom pisze:

      :)))) co do soboty..jeszcze raz dzieki za mile spotkanie..bylo super:D

  3. aga-aa pisze:

    ale zjadłabym takie placuszki, wyglądają rewelacyjnie

  4. Alina pisze:

    Bardzo lubię takie placuszki. To prawda – nie warto się martwić, lepiej iść dalej:)

  5. Ggosia pisze:

    Super pomysł na kotleciki, ja zgapiłam ostatnio pomysł z ,kuchni lidla, na placuszki z kaszy gryczanej z porem, ziemniakiem, czosnkiem i jajkiem, wyszły pyszne:)

    1. smacznydom pisze:

      o, takie tez sprobuje..bo czasem warto odpoczac od miecha, nieprawdaz?:)

Skomentuj

