Tęsknota za domem – słomiana wdowa i czekoladowo-wiśniowe muffinki z genialnym kremem

Od dzisiaj jestem słomianą wdową. Mój narzeczony wyjechał na tydzień. Jeszcze wczoraj czułam, że wreszcie obejrzę sobie film w sypialni, zajadając przy tym kanapki w łóżku bo do tej pory tego nie mogłam robić. Myślałam jakie to mam genialne plany na każdy wieczór. Ile to ja dziś zrobię w domu. Ile to będę gotować, czytać, przeglądać albo po prostu szaleć bez końca po mieście.

No i dziś wyszłam z pracy – ze świadomością, że na mnie nikt nie czeka. Poszłam ochoczo do Galerii Mokotów. Poobejrzałam sobie pare wystaw..po 30 minutach miałam dość. Jakość oglądanie ciuchów z poczuciem pustki w domu stało się nieatrakcyjne.
Nie zrozumcie mnie źle – nie o to mi chodzi, że stroję się li tylko dla swojego narzeczonego. Bo tak nie jest. Stroję się li tylko dla siebie. Tylko jakoś cała ta świadomość, że jego TAM nie ma….eeee jakoś tak kiepsko.

Wróciłam do domu i zamiast gotować szaleńcze potrawy, zaczęłam oglądać The Desperate Housewives. W lewej ręcę miałam bułkę z masłem a w drugiej kiełbasę. Popijałam soczkiem.

I już prawie bym się pogodziła z ta wegetacją przez kolejne 7 dni, gdyby nie lustro w łazience. Popatrzyłam na siebie i zrozumiałam, że tak cholera nie można. Przecież mężczyźni kochają złośnice, prawda? Dlatego – Warszawo! I am coming!

Dziewczyny, a co Wy robicie jak Wasza druga połowa wyjeżdża służbowo?

Czekoladowo-wiśniowe muffiny z genialnym kremem

Muffiny zaczerpnięte z Mekki Ciast czyli z Moich Wypieków. W połączeniu z moim kremem lub wiśnią na górze – to arcydzieło dla podniebienia. Niebiański smak..- idealny na babskie pogaduchy. Zero mężczyzn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Składniki

Muffiny(piszę zgodnie z Moimi Wypiekami)

 125 g masła
 100 g gorzkiej czekolady
 300 g dżemu wiśniowego
 100 g cukru (można dać więcej lub mniej – to zależy od słodkości dżemu)
 szczypta soli
 2 duże jajka, roztrzepane
 150 g mąki
 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
 1/2 łyżeczki sody

Krem

250 g Mascarpone lub więcej
150 g Tabliczka Białej czekolada
½ paczki Zmielonych migdałów
wiórki kokosowe
Likier jajeczny
Wiśnie z konfitur

Jak się robi

Muffinki (cytat z Moich Wypieków)

Masło roztopić. Pod koniec roztapiania dodać połamaną czekoladę. Chwilę podgrzać, ściągnąć z palnika, wymieszać do roztopienia. Dodać dżem, cukier, szczyptę soli i jajka. Wymieszać do dokładnego połączenia. Wtedy wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wymieszać.
Przełożyć do formy do muffinek, wyłożonej uprzednio papilotkami, do 3/4 wysokości papierka. Piec w temperaturze 180ºC przez około 25 minut. Przed wyjęciem z papierków ostudzić.

Krem

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Dodajemy do mascarpone i zmiksować (lekko). Dodajemy migdały i wiórki jak kto woli. Następnie wlewamy likier jajeczny – ja daję około dwie zakrętki.

Ostygłe muffiny dekorujemy kremem i wiśnią z konfitur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Smacznego ;)))

i muzyczka. Tylko Panie i Panowie – proszę sobie nie wyobrażać sobie nic strasznego:) u mnie wszystko jest ok:)
Tylko przyznaję, że przy tej piosence lubię się stroić i szykować do wyjścia:) A propos, czy faktycznie jeden z nich to jest facet???

4 Comments Add yours

  1. „Wróciłam do domu i zamiast gotować szaleńcze potrawy, zaczęłam oglądać The Desperate Housewives. W lewej ręcę miałam bułkę z masłem a w drugiej kiełbasę. Popijałam soczkiem.” – typowe, chciałoby się rzec ;) U mnie w takich momentach bułka jest zwykle czerstwa (świeżego pieczywa Wybranek by nie zostawił przecież ;), a kiełbasę zastępują kabanosy. A w trzeciej ręce słoik z musztardą ;) Pozdrawiam serdecznie i życzę więcej radości z chwil spędzonych bez Twojego narzeczonego – odrobina samotności jeszcze chyba nikomu nie zaszkodziła ;)

  2. kuchareczka pisze:

    Mogłabym mieć teraz taką jedną pokusę na wyciągnięcie ręki :)

  3. smacznydom pisze:

    Jak u Ma-gdy : po tej musztardzie czuje, ze jestes moja bratnia dusza:)

    Kuchareczka: to bierz:))))

  4. Klaudia pisze:

    Pysznie wyglądają te muffinki!

Skomentuj

