Rozmyślania – moje walentynki czyli cukinia z bakłażanem

To nie tak, że nie lubię Walentynek. Sama idea mnie się podoba. Wysłanie smsem kilka ciepłych słów do bliskiej Ci osoby lub inne, podobne drobne znaki czułości, są bardzo miłe i łapiące za serce. Przyznać się jednak muszę, że nie trawię komercyjności tego święta. I tak jak kształ serca i kolor czerwony sa bliskie mej duszy – tego dnia po prostu ich nie cierpię. Nie mogę wytrzymać słuchając tkliwych i romantycznych piosenek…a czego nie lubię najbardziej to nakręcanie atmosfery podobnie jak jest z Sylwestrem. Wszystko i wszyscy dokooła zmuszają Cię do romantycznego spotkania, kolacji, randki, pójścia do kina, baloników na patyku, czekolady w kształcie serca, wysłanie kartek i zadzwonienie do radio i krzyknięcie: “Józek!!!!!!! To ja!!! Zawsze Cie kochałam!!!! Teraz to wiem!”.

Nie cierpię tego. Sorry. Po prostu nie cierpię. Dlatego jak co roku stawiałam na umiarkowanie oraz na antagonistyczne zachowanie w stosunku do atmosfery powszechnie panującej – nie idę na romantyczne kolacje, nie oczekuję od swego narzeczonego by obdarował mnie seksowną bielizną WŁAŚNIE TEGO DNIA, etc, etc– wolę innego dnia ☺

Dlaczego? Gdyby podarował na przykład bieliznę w Walentynki i by poprosił, abym się w nią ubrała – czułabym się jedna z miliona dziewczyn na tym świecie. A ja …a ja chcę mieć poczucia tej jedynej. Zdecydowanie wolę wieczorem usiąść na niebieskiej kanapie z panem A. Zjeść kolację przez niego przygotowaną. Obejrzeć razem film na DVD. I zero serduszek. Tylko czerwone wino.

W tym roku 14. lutego mam zajęcia plastyczne, a mój narzeczony ma studia wieczorowe i sesję. Dlatego tegoroczone Walentynki spędziemy ucząc się. Ale i tak będą wspaniałe. Bo nie trzeba fajerwerków i wystawnych przyjęć by zrozumieć, że TEN PAN to właśnie TEN PAN.


Zapiekanka śródziemnomorska

Na pozór to tylko przekąska..ale idealna wspólne wieczory. Z nim. Do wina. Przepis autorski

Składniki
1 duża cukinia
1 duży bakłażan
1 opakowanie fety
4 ząbki czosnku
kilka plasterków kindziuka (lub innej suchej wędliny)
sól, pieprz
oliwa z oliwek
sok z cytryny

Jak robić

Cukinie i bakłażana umyć. Pokroić w plasterki. Ułożyć na przemian na blasze. Delikatnie posolić i polać oliwą. Fetę wymieszać z czosnkiem (uprzednio przeciśniętego przez wyciskarkę). Tak przygotowaną fetę rozkruszyć fetę na przygotowanych warzywach. Rozerwać wędlinę palcami i porozrzucać po zapiekance. Piec w temperaturze około 180 stopni do momentu jak feta z lekka się zarumieni – u mnie to było około 20 – 30 minut.
Przed podaniem skropić sokiem z cytryny.

Smacznego i miłego Walentego..nie tylko w tym dniu:)

*****************************************************************************************************************

Przypominam o trwającym konkursie Smacznego Domu:) Konkurs jeszcze trwa!

Skomentuj

