Rozmyślania czyli o narzekaniu i o sałatce z pasztetem

Było to tak. Otworzyłam FB i zobaczyłam na ścianie o to ten plik:

Z każdą minutą tego filmu czułam się coraz lepiej i coraz bardziej natchniona. Pod koniec chciałam powrócić do realizacji moich marzeń, które przez natłok obowiązków odłożyłam na jakiś czas. Muszę przyznać, że lubię takie filmy, bo szkód nie działają, a dają dużo dobrego.

Ale niestety. Zrobiłam nagle coś, czego nie można już cofnąć, a utworzyło pewną skazę na moim natchnieniu. Odebrało energię TEGO WAŻNEGO MOMENTU, który decyduje czy iść ku realizacji, działania czy jednak zostać i wmawiać sobie:”to może jednak jutro się za to wezmę/zmienię”.

Co zrobiłam? Przesunęłam suwak przeglądarki i przeczytałam narzekających Polaków. Filmik jest międzynarodowy (tak, tak wiem z tłumaczeniem na polski), ale głosy na NIE to właśnie od Polaków. I to właśnie MY narzekamy.

A ja się pytam: I DLACZEGO I PO CO? Ja wiem, że jest czas trudny. Nie da się ukryć – mamy kryzys. Ale wierzcie mi, że to nie tylko MY POLACY mamy źle i nie tylko my mamy czas wymagający od nas zaściśnięcia pasa. Dlatego narzekanie tylko po to by narzekać doprowadza mnie do szału. Jak Wam źle to zmieńcie to! Ale nie narzekajcie! I nawet jeśli jakaś sytuacja wygląda na beznadziejną to wierzcie mi często taką się nie okazuje. Najważniejsze to nie zgorzknieć i nie narzekać. A działać!!!! I dążyć do celu, do swoich marzeń. Mamy na tej Ziemi tylko jedno życie!!.

Sałatka z pasztetem

Sałatka w ramach mojej prywatnej akcji i felietonu „Nie marnuj jedzenia”. Pasztet w tej sałatce został zrobiony na Wigilię ale wsadzony do zamrażalnika. Po jakimś czasie został odmrożony i jeszcze raz zapieczony. Przepis autorski.

Składniki (ilość składników zależy od gustu i smaku)

Pasztet z Wigilii
Sałata masłowa
Cebula
Ogórek kwaszony
Czarny sezam
Oliwki czarne
Oliwa z oliwek
Ocet jabłkowy
Sól, pieprz, cukier
Ulubione zioła


Jak robić

Pasztet kroimy w kostkę. Sałatę myjemy i suszymy. Cebulę kroimy w plastry i zalewamy octem. Dodajemy cukier i zioła. Odstawiamy na bok. Kroimy oliwki, ogórek.
Sałatę łączymy z pasztetem, z oliwkami, ogórkiem, czarnym sezamem. Do cebuli dodajemy pieprz, sól oraz zioła. Dolewamy olej. Zalewamy całość. Et voila! Gotowe:)

Smakujcie i nie narzekajcie!:)

**************************************************************************************

Smaczny Dom bierze udział w Konkursie “Blog Roku”. I jeśli czytanie mój blog, lubicie go – to wielka prośba o wsparcie i przesłanie smsa pod numer 7122, a tekst sms powinien brzmieć: H00904 . Liczy się każdy sms!
Koszt jednego smsa to 1,23 zl, ale Konkur mówi, że cała kwota zebrana z smsów zostanie przekazana na turnusy rehabilitacyjne dla osób niepełnosprawnych.

One Comment Add yours

  1. Ola pisze:

    gdzies wyczytalam ze gdyby Polacy przestali tak narzekac i byc zniewiescialym narodem to bysmy rzadzili swiatem. I to prawda :( niestety, Ciagle narzekamy ze nie mamy tego czy tamtego i czekamy na cud zamiast sie wziac do roboty i spelniac marzenia. Jak piszesz jedno zycie. Ja juz nie czytam komentarzy bo ilez razy mozna.

Skomentuj

