Rozmyślania – święta i po świetach czyli o sałatce na odpoczynek oraz jak czuje się mój organizm

Po wielu latach obserwacji, dochodzę do wniosku, iż mój organizm pracuje w następujący sposób:

20 grudnia, akcja „W” jak Wigilia się zbliża – pomimo bólu mięśni w barkach ze stresu i pleców mój organizm nie narzeka, jakby rozumiał, iż i tak ze mną nie ma szans. Nie mam czasu na żadne kichnięcie i kaszlenie. I tak zaraz dam czadu, szorując i sprzątając całe mieszkanie, gotując kilka potraw na raz,a przy tym obierając jabłka do szarlotki (poszła cała jednego wieczoru, pewnie nie długo dam Wam przepis – mniam). Ogólnie mój organizm rozumie. Teraz nie ma czasu na wygłupy.

24 grudnia, akcja „W” czas start – mój organizm pracuje do granic wytrzymałości. Czuję, że fruwam, latam. Widzę, jak każda kończyna, każdy organ i układ (czy to immunologiczny czy to krążenia)pracuje na maksymalnej prędkości. A to wszystko razem daje, że cały organizm realizuje 300% procent normy. Aż chce się śpiewać:

27 grudnia – czas relaksu i leniuchowania. Czas urlopu. Otwieram kalendarz i z lubością patrzę ile tych dni wolnych przede mną! Tego dnia spotkam się z koleżanką, innego popracuję nad nowym wizerunkiem bloga, następnego napiszę nowy artukuł do „Polska Gotuje”. Jejciu..relaks i zero pracy w biurze!!

29 grudnia – budzi mnie kaszel i katar. Mój organizm postanowił mieć urlop. Leżę w łóżku.Plany szlag wzięły.

Dlatego moje drogie koleżanki..ja teraz nie gotuję, nie pichcę, nie piszę..bo mi się nie chce..i nie mam siły. Ja dziś leżę i czytam sobie ksiażkę. Odezwę się jak mój organizm mi pozwoli! Zarzekam się jednak, że styczeń to miesiąc wyjątkowy dla Smacznego Domu!

Sałatka na odpoczynek (przepis autorski)

Sałatka inna niż na wigiljną wieczerzę. Sałatka na odpoczynek.

Składniki

cykoria
majonez
jogurt
jabłko
ser – pleśniowy lub półtwardy. Ja dałam koroszyński
orzechy – jak kto woli
sól, pieprz
natka pietruszki

Jak robić

Kroimy cykorię w paski, jabłko trzemy na tarce. Ser kroimy w kostkę. Dodajemy majonez, jogurt, przyprawy, orzechy. Posypujemy natką pietruszki.

Smacznego;)

3 Comments Add yours

  1. flusso pisze:

    Sałatka pyszna! Zdrówka życzę :)

  2. kuchareczka pisze:

    Szczęśliwego, uśmiechniętego i pysznego Nowego Roku! :)

    1. smacznydom pisze:

      Dziękuję! Tobie też tego życzę:)

Skomentuj

