Rozmyślania – czyli o kaprysach i muffinach

W poprzednim artykule, napisałam o swoim nowym celu. Jednym z nich jest …domowe ognisko. Stworzenie domu, do którego z chęcia będzie się wracać. Z miłością w środku. Z ciepełkiem ale trochę zwariowany. No i…

Chciałam mieć pieska lub kotka. Niestety, nasz tryb pracy nie pozwala na to, by przygarnąć jakiegoś psiaka a tymbardziej kociaka.

Papugi odpadają jeśli ich życie miłe. Ranne skowronki i kanarki też. Muszę przyznać, iż mój narzeczony nie jest z tych najbardziej ugodowych i przyjaznych osób o poranku. On nawet przespał najważniejszy Teleranek w historii Polski. Dlatego w ramach ochrony zwierząt, ptaszków nie kupię. Poza tym, jakoś nie przepadam za ptakami w klatce.

Byłam zniesmaczona i zasmucona, iż mój pomysł na ocieplenia atmosfery w domu, spalił na panewce. Jestem przyszłą panią domu z tych bardziej niecierpliwych i szybko strzelającyh focha, dlatego mój hero nie miał łatwej niedzieli. Aż tu nagle…wracając z wycieczki weekendowej…pojawiła się u mnie myśl.

Skręcaj w lewo! – krzyknęłam nerwowo do mojej drugiej połówki

A on szybko wykonał moją prośbę, bo spojrzawszy na mnie wiedział, że nie ma wyboru. (Foch to foch moi Panowie, nie należy z nim walczyć a tylko akceptować). I tak po 30 minutach, w naszym bagażniku pojawiły się bohaterowie naszej dzisiejszej historii:

akwarium 35 l
grzałka
filtr – wybrany generalnie pod kątem hałasu. Dlaczego? Patrz punkt o papugach.
rurka do czyszczenia akwarium
żwir
uzdaniacze wody i bakterie do wody
przykrywa z lampą

I na razie tyle. Po dwóch tygodniach kupię rybki i roślinki. Nie mam pojęcia jakie. Ale już się cieszę:) Takie plum plum w domu i takie plask, plask cichutkie..Poezja:)

Macie może pomysły jakie rybki kupić??

Owsianie muffiny z jabłkiem

Muffinek. I ja też wpadłam w modę mufinków. Muszę jednak przyznać, iż jak się wyciąga blachę z muffinkami…atmosfera jest cieplutka i słodka. I do tego ja w fartuszku..Normalnie jak w serialu z USA.

Składniki

1/2 szklanki otrąb owsianych
1/2 szklanki płatków owsianych
1/2 szklanki rodzynek
1 szklanka mąki
1 szklanka mleka
2 jajka
2 małe jabłka
1 mała gruszka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 zapachu cytrynowego
2 łyżki mielonych migdałów
1/2 łyżeczki sody
1 łyżeczka cynamonu
1/3 szklanki cukru pudru
1/3 szklanki oleju

1. otręby, płatki oraz rodzynki zalać b.gorącym mleku i odstawić by zmiękły i spęczniały
2. do miski wrzucić wszystkie słuche składnki
3. w osobnej misce roztrzepać jajka z olejem i dodać zapach
4. do suchych składników dodać namoczone płatki, pokrojone owoce i mieszaninę oleju z jajkami
5. Do papierowych foremek nakładać masę
6. Piec w rozgrzanym piecyku (elek:200 stopni) około 25 minut, aż się zarumienią

Insipiracja: Życie na gorąco – zmienione. Tak, tak ta gazeta..od babci:) Ale o tym później:)

5 Comments Add yours

  1. asieja pisze:

    przyjemnie jest sobie osładzac domowy czas chocby babeczkami..

  2. Maggie Sychta pisze:

    Gratuluje pomyslu, rybki sa super! Tez myslimy o akwarium (w charakterze TV dla kotow :)). A najwazniejszy Teleranek w historii Polski chyba rowniez przespalam, bo nie wiem, o czym mowa :)

    1. smacznydom pisze:

      jest to data wazna..1980 roku..grudzien..nie bylo teleranku…:)

      a co do rybek..- a mysliscie ktore najbardziej by sie podobalo kociakom?:)

  3. vanilla pisze:

    u mnie kota niet, za to dwa szczęśliwe teleskopy, Hyzio i Dyzio. Pocieszne, niepoważne, złote, nakrapiane czarne, pełna gama do wyboru…. zimnowodne, grzałki nie potrzebują, dobry filtr i tlen wystarczą. Odkąd je mamy, są jak członkowie rodziny. Pozatym płyną zawsze w tą stronę w którą idę, ubaw po pachy jak przed akwarium chodzę rozmawiając przez telefon ;)

    1. smacznydom pisze:

      o to dowod, ze rybki sa zwierzatkami kontaktowymi!!!!! :D:D tylko jak ja kupie neonki..to jak je nazwe…? i rozpoznam?

Skomentuj

