Rozmyślania – nowy cel czyli tarta jabłkowa z masą migdałową

Mając 7 – 12 lat pragnęłam mówić trzema językami: po angielsku, niemiecku oraz francusku. Marzyłam by podróżować -być kobietą świata. Być ekspertem w swojej dziedzinie. Pamiętam jak rozmawiałam wtedy z tatą i on stwierdził: To co, wszystko na to wskazuje, że musisz być w Szwajcarii.

Minęły lata. Czekając na lotnisku w Zurichu (było opóźnienie wylotu), zamówiłam sobie latte machiatto. Otworzyłam kalendarz i zaczęłam planować kolejne miesiące. W pewnym momencie, zobaczyłam, iż ostatnie 2,5 roku jestem głównie w podróży. Latam do Szwajcarii przynajmniej raz w miesiącu. Mój rekord to 3 razy w miesiącu. I tak, znam ang, fran i niem. I tłumaczą, że beze mnie to ani rusz. „Musisz przyjechać”.

Zrozumiałam, że osiągnęłam swe dziecięce marzenia. Czy poczułam szczęście? Trochę tak, ale także..przerażającą pustkę. Odkryłam okrutną prawdę, iż chyba wolę gonić króliczka jak to ujęła Ania Dąbrowska. Zdałam sobie sprawę, że ….no właśnie.. Co jest ważne teraz dla mnie?

Ja, jako osoba zorganizowana do szpiku kości, nie miałam planu. Postanowiłam nie wpadać w panikę i poczekać. Poobserwować. Wsłuchać się w siebie. Odkryć siebie na nowo.

Dzisiaj chyba to się stało. Coś się wydarzyło. Przebudowałam swoją hierarchię wartości. Ujrzałam siebie na nowo. I choć teraz jestem zmęczona psychicznie i moje nerwy zostały mocno naderwane, czuję ze jestem silna. Na nowy cel, który już mam.

Tarta jabłkowa z masą migdałową

Ciasto na pozór takie same jak tarta z gruszkami. Ale inna. Przebudowana. Z nowym celem.


Składniki

ciasto: mąka 250g, cukier 65g, sól 1/4 łyżeczki, masło schłodzone 150g, jajo, śmietana 36% 2 łyżki

nadzienie: cukier 200g, masło miękkie 180g, zapach waniliowy, 3 jaja, migdały drobno zmielone 2 szklanki, mąka 2 łyżki, 3 małe winne jabłka, 1,5 opakowania pokrojonych orzechów włoskich, 1 paczka rodzynek

Dekoracja: miód 2 łyżki

Dodatkowo: Herbata do namoczenia rodzynek

Jak się robi:

0 Namocz rodzynki w herbacie, a orzechy w wodzie.
1 Suche składniki wsyp do miski. Dodaj masło. Nożem siekaj całość. Efekt musi być taki, że ciasto miało postać a la bułki tartej.
2 Dodaj jajko, śmietana i mieszaj, aż do uzyskania jednolitej masy. Ciasto rozgnieć na płaski placek, zawiń w folie i włóż do lodówki (od 30 min do 2h)
3 w tym czasie, przygotuj masę: masło, cukier i zapach, utrzyj na gładką masę, dodawając po jednym jajku. Na koniec dosyp zmielone migdały. Całość wsadź do lodówki: około 30 minut.
4 Ciasto wyjmij z lodówki. Placek połóż na folii spożywczej i przykryj także folii. Rozwałkuj ciasto na placek o średnicy 30 cm. Przełóż do formy do tart (28 cm) i odpowiednio ukształtuj (wytnij zbyt wystające skrawki).
5 Masę migdałową zmieszaj z rodzynkami i orzechami.
6. Wyłóż masę na tartę. Udekoruj ciasto kawałkami jabłek. Ciasto winne być wsadzone do nagrzanego piekarnika (200 stopni) na około 40 min. Jak będzie gotowe polać miodem. Najlepsze jest ciepłe.

Smacznego:)

Inspiracja: Tarty i placki plus własna inspiracja.

3 Comments Add yours

  1. anytsujx pisze:

    Tarta wygląda wspaniale, porywam kawałek !:)

  2. vanilla pisze:

    kurcze Ala łzy mi się teraz na czubku nosa kręcą…. wiem o co chodzi, wiem jak to jest marzyć, zdobywać a potem nagle… nie skakać z radości

  3. Maggie pisze:

    Trzymam zatem kciuki za to, by udalo ci sie ten cel osiagnac (oczywiscie, po obowiazkowej, satysfakcjonujacej gonitwie ;)). Cos w tym jest, ze marzenia spelnione staja sie jakby mniej atrakcyjne… Ale z drugiej strony – zawsze mozna znalezc nowe :)

Skomentuj

