Superultra szybki konkurs – czyli prośba o pomoc!

No to KONKURS! I do tego superultra szybki – bo trwający li tylko 6 dni! Zainteresowani? To jedziemy:)

WPROWADZENIE DO KONKURSU

Otóż za niecałe 1,5 tygodnia wylatuję z Polski, by zakończyć projekt. Lecę do mojego zespołu projektowego. Jeden z developerów (programistów) pochodzi z dalekich Indii. Wiadomość, że jego Kierownik Projektu pochodzi z Polski, a do tego lubi gotować, wpadł w zachwyt. Jak powiedział, on lubi jeść a słyszał, że polska kuchnia jest doskonała. No i klops. Wybłagał, żebym coś przywiozła z Polski do spróbowania. RATUNKU!!

 

KONKURS

 A ja mam pustkę w głowie. Co mam przyszykować? Pomożecie?:) Co może go zachwycić?

Malutkie podpowiedzi i warunki konkursu:

  • Może to być mięso – mój kolega nie ma z tym problemu

  • Danie niestety powinno być łatwe w przewozie

  • Coś by pokazywało naszą polskość:)

  • Wasze pomysły, bardzo proszę piszcie w komentarzach

  • polubcie Smaczny Dom na facebooku – w celu lepszej komunikacji zwyciężcą

Czekam na Waszą pomoc do piątku (11.11):) Mam ogromną nadzieję, że pomożecie. Liczę na Was:)

Autor pomysłu, który wygra dostanie mały prezent:) fotka poniżej:))

Miłego weekendu!!

21 Comments Add yours

  1. Gosia Oczko pisze:

    Krokiety z mięsem! I barszcz do popicia :)

  2. od-kuchni pisze:

    Pierogi :) Wszyscy kochają pierogi :) Łatwo je odgrzać, możesz zaserwować kilka smaków, no i jak dobrze wiemy pierogi są pyszne :)

  3. małgo pisze:

    pierogi ruskie! albo z grzybami! chyba najbardziej polska potrawa znana za granicą.
    a na deser szarlotka:)

  4. hania-kasia pisze:

    Też mi od razu przyszły do głowy pierogi, choć moim znajomym z zagranicy smakował też bigos. Mam znajomego Szwajcara, który ubóstwia zapiekanki z pieczarkami, serem i ketchupem – dla niego to najlepsze polskie danie :-)

    A nie lepiej przyrządzić coś po polsku na miejscu niż wieźć ze sobą?

  5. smacznydom pisze:

    Hania – Kasia – oczywiscie lepiej. Tylko, ze ja bede mieszkac w hotelu. Nie mam dostepu do kuchni:((((

    a myslalyscie cos o slodkim?

  6. Shinju pisze:

    Kurczę, pierogi lub krokiety z miśem by powiedziała :)

    Ze słodkich to bym makowiec upiekła,

  7. Iwona pisze:

    gołąbki z kasz gryczaną i mięsem
    deser:szarlotka

  8. jak coś polskiego i z miesem to bigos:) …a ze słodyczy to może baba drożdżówa parzona, albo sernik krakowski ….

  9. Anna pisze:

    A może szybkie gołąbki? Jeśli zapakuje się je odpowiednio i włoży do torby termicznej lub zapakuje próżniowo(w mięsnych sklepach tak pakują) nie powinny się zepsuć.Sos niestety odpada,ale same też są dobre.Może być też np.klops z jajkiem albo kukułcze gniazda v(kotlety mielone z jajkami w środku),zwykłe gołąbki – wiem,że pakowanie tego wymaga pomysłu,ale myślę,że sobie poradzisz :)

  10. Asia pisze:

    Ja proponuję gołąbki z sosem grzybowym lub sernik ;)

  11. Monika pisze:

    Moja znajoma Japonka twierdzi ze najlepsze na świecie sa polskie (tradycyjne) serniki oraz zupa ogórkowa (ktora trudno przewiezc ale moze udaloby sie wziac skladniki i ugotowac na moejscu).uwielbia też gołąbki i placki ziemniaczane. Coś na słodko; moga też być racuchy z jabłkami posupane cukrem pudrem ;)

  12. Kasia pisze:

    piernik :) może poleżeć dłuższy czas i na pewno się nie zepsuje :)

    makowiec, seromakowiec, sernik krakowski

  13. Ewa pisze:

    Znajomemu Hindusowi, który odwiedzal Polskę zasmakowały kopytka i ruskie pierogi, jego żona, która jada mięso zakochała sie w bigosie, gołąbkach i barszczu z krokietami oraz pyzach i te ostatnie bym zrobiła . A ze słodkich rzeczy jedlismy wuzetkę i pączki, choć ja do zawiezienia wybrałabym sękacz, ale to musisz kupic, bo sama nie zrobisz. Ale już pączki z różą tak:)

  14. Karola pisze:

    Jeśli coś słodkiego to proponuję ciasteczka – przetrwają podróż jednym kawałku i łatwo je upchnąć w bagaż :P

  15. Karola pisze:

    Może niezbyt typowo polski słodki przysmak ale jeśli zdecydowałabyś się na pierogi (swoją drogą uważam że to świetny pomysł) to ciasteczka (np maślane lub kokosowe) były by fajnym zwięczeniem uczty :D pozdrawiam

  16. Kasia Szymczuk pisze:

    Babka ziemniaczana! :-)

  17. vanilla pisze:

    małe, mocno korzenne, piernikowe ciasteczka. Przewieziesz bez większego halo, przez drogę na dodatek nabiorą smaku. Do tego kawa po polsku – po turecku znaczy się hahaha :D

  18. nat pisze:

    tez myslalam o krokietach, juz przyrzadzone bedzie latwo przewiesc. ja przewozilam takze kotlety de volaille z masełkiem i pietruszka i wszyscy byli nimi zachwyceni, potem blagali bym znow przyrzadzila „divil eye-e”

  19. KeJt pisze:

    Pierogi ruskie albo kiełbasa śląska, bardzo polskie i zdecydowanie pyszne :-)

  20. mollisia pisze:

    Wg mnie bardzo polski jest makowiec – jeśli ma być coś słodkiego. Już nie mówię o kremówkach, choć to głównie „wadowickie”, niż „polskie” ;)

    Pierogi są świetnym pomysłem, nawet na słodko – z owocami :)
    Jeszcze pomyślę, jakby co :P

  21. js28 pisze:

    spóźniłam się – ale gapa ze mnie :(

Skomentuj

