Ostatnio…wafelki vafini oraz jajka faszerowane na śniadanie

Ostatnio zostałam poproszona o przestowanie i napisanie co myślę o wafelkach vafini i jakbym je użyła.
Na początku kręciłam nosem. Myślałam, że to kiepski pomysł. Jednakże po uzgodnieniu, że mój wpis ma zawierać prawdę i tylko prawdę – zgodziłam się. I nie żałuję. Dużo mnie tego nauczyło. I nie tego, że dostając próbki do przetestowania poczułam się jak eks żona Ibisza w programie Pani Gadżet. Ale przede wszystkim tego, że testując owe próbki wiem, że prezentuję Was i muszę obserwować ten produkt nie przez pryzmat Alicji ale przez pryzmat Hani, Asi, Kasi i Eweliny.
No to do dzieła. Od samego początku!:)

Wafelki Vafini – co to jest?

Wafelki Vafini są to wafelki o kształcie skorupki jajka. Są doskonałym pomysłem na imprezę jako tak zwane przekąski i zakąski w lekkiej formie. Według informacji podanych przez producenta zawierają dużo błonnika. Brzmi nieźle prawda?:) moim zdaniem, można te jajeczka przepięknie udekorować, wyłożyć farszem i spokojnie mogą zastępować chleb na przyjęciach. Taki nowoczesny finger food:)

Patrząc na zdjęcie, czy są łatwe do poukładania na półmisku?

No niestety, nie. Kształt wafelków to po prostu pół jajka, a sami wiemy, że połówki jajek są trudne do ułożenia na talerzu! ;) Dlatego warto być w posiadaniu specjalnego talerza na jajka. Uwaga! Producent przekazał mi wiadomość, że są w trakcie testowania już nowej formy, która będzie kształtowała wafelki z płaskim dnem, tak by nie było problemów z ich układaniem. Dlatego Drogie Panie, problem jest rozwiązany! :). Z mojej strony radziłabym producentowi pomyśleć o różnych innych kształtach by kupujący mógł poszaleć na imprezie, podając sałatki nie tylko w jajeczkach, ale także w takich kształtach jak: sześcianów, trapezów, kwiatków, etc. Warto o tym pomyśleć.

Czy one są chrupkie?

Chrupkość zachowują do1,5h w zależności od farszu. Im bardziej wilgotny tym krócej są chrupkie. Ale bez przesady. 1,5 h to dużo. Sam farsz możemy przygotować o wiele wcześniej, a wykładać farszem tuż przed podaniem. I znów moja uwaga. Wiedząc o tym „problemie” nałożyłam farsz naprawdę tuż, tuż przed podaniem. I według mnie wafelki były dość chrupkie a nawet zbyt suche (twarde?). Dlatego warto nie lamentować o tej chrupkości. Naprawdę 1.5h to dużo, a każde jedzenie (tj. kanapki, jajka w majonezie, salatki, etc) po 2h na świeżym powietrzu i tak traci swoją świeżość.

Jak smakują?

Jak wafelki. Według mnie są neutralne w smaki. Podczas przygotowania farszu pomyślałam, by warto byłoby się pokusić o różne smaki wafelków. Na przykład z odrobiną papryki dla tych co lubią ostre smaki ,o smaku sera, z bazylią ,oregano, etc. Dla tych co lubią na słodko z cynamonem, z wanilią etc.

Jaki farsz do nich pasuje?

Każdy. Słodki, słony..słodko słony. Ale przez to, że wafelki są neutralne w smaku, proponowałabym próbować z bardziej wyrazistymi smakami. Ja zrobiłam błąd i podałam moją ulubioną pastę jajeczną..ale do tego według mnie potrzebowałam więcej przypraw, niż myślałam.

Ogólna ocena

W skali 1 do 5. Moja ocena 4. Bardzo ciekawa alternatywa dla chleba podczas imprez. Warto się skusić. Szkoda, że nie ma wafelków smakowych.

Farsz jajeczny
Inspiracja: Małgorzata Musierowicz

Składniki
Jajka
Masło
Musztarda
Majonez
Cebula
Przyprawy: sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Jajka ugotować, obrać i pokroić drobno. Dodać cebulę też uprzednio obraną i poszatkowaną. Dodać masło, majonez, musztardę. Mocno wymieszać by powstała gładka masa. Przyprawić.

Smacznego!!

4 Comments Add yours

  1. Klaudia pisze:

    wyglądają apetycznie

  2. Magda K. pisze:

    też je próbowałam i bardzo nam pasowały :)

  3. Karola pisze:

    Świetny pomysł na imprezy :p ale ja była bym bardziej za słodką wersją jajeczek (może ze względu do uwielbienia kinder niespodzianki :P )

  4. Luna pisze:

    ale czaderskie!

Skomentuj

