Przyjaźń od Kuchni 4 – mięsne klopsiki w warzywnym sosie



Janusz w ostatniej chwili wskoczył do 105. Zdyszany, ale uradowany, że zdążył na ostatni autobus jadący w jego strony, usiadł na wolnym miejscu i otworzył książkę. „Wykłady Feymanna” były jego ulubioną lekturą. I choć czytał je już czwarty raz to zawsze odkrywał coś nowego. Nie musiał uważać i czekać czujnie na swój przystanek. Jechał do końca trasy.

Dlatego też z zadowoleniem pogrążył się w lekturze.

Kiedy dojechał do domu, który znajdował się daleko na Jelonkach, zaczął ogarniać go strach i niepewność co powie Hance. Przecież spóźnił się przeszło 5 godzin. Wchodząc do windy rozmyślał, co jej powie. (…)

Ciąg dalszy opowieści „Przyjaźni od Kuchni” możesz zobaczyć pod tym linkiem.

Opowieść „Przyjaźń od Kuchni” powstaje we współpracy z Green Plums z portalem Bobby.pl. Tam również możesz przeczytać wcześniejsze odcinki naszej opowieści

CDN w następny czwartek…:)

*********************************************************************************************************

Mięsne klopsiki w warzywnym sosie

500 g mielonego mięsa (dowolne) – ja po prostu wzięłam karkówkę i zmieliłam
Jajko – ja dałam 1, ale może się zdarzyć może potrzeba więcej…
bułka czerstwa – zamoczona w mleku
2 marchewki
2 pietruszki
1 seler (średni)
2 gałazki selera (młody, łodyga)
przyprawy 1 (sól, pieprz, liść laurowy, ziele angielskie) – w zależności od smaku, oczywiście liść i ziele to liczba sztuk
przyprawy 2 (sól, pieprz, cząber, pieprz ziołowy)
1 cebula
mąka

Jak robić

1. Zetrzeć na tarce warzywa: marchew, seler, pietruszka, seler (łodyga). Wszystko zalać wodą (tak by lekko przykrywały warzywa), wrzucić przyprawy: sól, pieprz, ziele angielski, liść laurowy. Postawić na małym gazie by się ugotowały (na wpół miękko)
2. Pokroić cebulę i obsmażyć na maśle
3. Do mięsa (jeśli jeszcze nie jest zmielone, to zmielić) dodać cebulę, jajko, bułkę oraz przyprawy. Uformowałam w klopsiki i obtoczyłam w mące.
4. W osobnym garnku, zagotowałam wodę. jak tylko się ugotowała, zmniejszyłam gaz i włożyć po kolei klopski. Gotowałam króciutko tak by „się zamknęły”. Następnie klopsiki przełożyłam do garnka, w którym był warzywa. jeśli uważasz, że sos warzywny jest za gęsty polecam dodać wodę, którą użyłaś do gotowania klopsików. ugotować klopsiki aż będą gotowe. Podawać z kaszą perłową! Smacznego!!

2 Comments Add yours

  1. vanilla pisze:

    :D dobrze wyglądają te klopsiki !!!

Skomentuj

