Raport specjalny: od kobiety do kobiet..o czymś słodkim: trochę inny jabłecznik

Ostatnio mój Hero rozpisał się jak my, kobiety katujemy warzywami i innymi wynalazkami zdrowej żywności.

Nasze kochane połówki po prostu nie rozumieją, że robimy to li tylko dla ICH dobra. Nie rozumieją, że jedzenie warzyw i owoców to źródło cennego błonnika, który oczyszcza organizm, nie mówiąc o dobroczynnym działaniu na sylwetkę! Ale nieeee, ale nieeee jedzą tłuste mięsko pokryjomu! A potem Nasze Kochane Połówki dziwią, że spodnie to już nie rozmiar 32/32, tylko nomen omen 36/32:) I stoją takie bidulki w przebieralni i stwierdzają, że ta firma produkuje zły fason.

I co wtedy MY, Boginie Domowego Ogniska możemy począć? Otóż możemy zapraszać ich na na spacery, namawiać na różne pikniki, jazdy rowerem, etc. Ogółem: na jakiś sport, lżejszy lub trudniejszy. Rzecz jasna im bardziej leniwy Pan tym trudniej tego Pana wyciągnąć..dlatego trzeba go sprytem, że tak powiem, załatwić. Ja ostatnio zrobiłam to tak:

Sobota wieczór, po zakupach, które stały się męskim monodramatem. Sklep spożywczy

Kupiłam:

Składniki

100 g mleka
320g mąki
1 paczka suchych drożdży
45 cukru
1 jajko
100g rodzynek
200g schmandu (kwaśna śmietana 24%)
1,5 kg jabłek
3 łyżki sok z cytryny
2 łyżki dżemy z moreli lub innego dżemy z kwaśnych owoców
2 łyżki rumu
cynamon do smaku
50 g pełnomlecznej kuwertury (lub czekolada)

Niedziela, 7 rano. Męska połówka śpi, zmęczony po sobocie. Ja ćwierkająco ..ok, powiem prawdę to ćwierkanie brzmiało prędzej jak alarm w budziku z ledwo jeszcze działającą baterią..no ale wstałam. Poszłam do kuchni.

1. Wzięłam 100g mąki, 25g cukru i suche drożdże, 50g masła oraz 100g mleka Masło rozpuściłam w mleku, które delikatnie podgrzewałam. Starałam się by mleko nie było zbyt gorące. Połączyłam mąkę, cukier, drożdże z mieszaniną masła z mlekiem. Odstawiłam i pozostawiłam do podrośnięcia: 30 minut.

2. Po 30 minutach, wzięłam resztę mąki (120g), (20g) cukru i roztarłam w tym wszystkim resztę (50g) masła. Do tego wszyskiego dodałam 1 jajko. Krótko mówiąc, przygotowałam ciasto kruche (uwaga, może się jeszcze kleić). Na koniec dodałam podręśnięte ciasto drożdżowe. Wrzuciłam rodzynki i zagniotłam.
3. Umyłam, obrałam, wydrążyłam jabłka i pokroiłam w plastry (można także przekroić na pół, wydrążyć i delikatnie poprzecinać wzdłuż tak był połówki nie rozwaliły się)
4. Blachę (ja dałam dużą blachę, ale moża skorzystać zmniejszej, wtedy ciasto jest grubsze)
wyłożyć papierem do pieczenia i nałożyć na to ciasto (ja rozwałkowałam a potem wyłożyłam ).
5. Wysmarować ciasto śmietaną
6. Położyć jabłka. Jak ciasto jest grubsze, jabłka wcisnąć.
7. Delikatnie skropić jabłka sokiem z cytryny
8. Posypać grubym cukrem.
9. Włożyć do piekarnika na około 30 stopni. Piekarnik (elektryczny: 180 stopni, z termoobiegiem: 160 stopni)
10. Tuż przed zakończeniem pieczenia, w garnku rozpuścić dżem morelowy z rumem i cynamonem, lub innym kwaskowym dżemem. Ważne tylko, by dżem miał w sobie cukier żelujący.
11. Jak ciasto się upiecze, wysmarować go delikatnie ciepłym jeszcze dżemem
12. Na koniec rozpuścić czekoladę i zrobić cienkie esy floresy na cieście.

W tym czasie już pewnie nasz lekko załamany Hero wstał. Częstujemy go dobrym niedzielnym śniadaniem. Zaraz po tym, kroimy ciasto na kawałki, parę z nich wkładamy do plastikowego pudełka do żywności. Robimy herbatę, wlewamy do termosu. Idziemy do Załamanego i szepczemy do ucha: Idziemy na spacer do lasu. Mam ciasto:)

Wierzcie mi – działa!! :)

ps. A jeśli ktoś się spyta: „A gdzie tu element wielkanocy?” Odpowiadam. W tym roku ten jabłecznik będzie moją alternatywą dla mazurka. Zwyczajowy mazurek jest dla mnie za słodki..a to ciasto..jest pyszne..:) No popatrzcie sami:

źródło: „Recepte“

3 Comments Add yours

  1. zauberi pisze:

    bardzo fajny przepis :)

  2. blue_megi pisze:

    świetny pomysł, ja też mam ostatnio ten problem ;) pozdrawiam

  3. Hihi, cóż to za słodkie przynęty :D Bardzo mi się ta metoda podoba :)) A jeśli działa, to tymbardziej!

Skomentuj

