Cykl wiosenne porządki 1 – Sałatka na otwarcie sezonu

No i mamy wiosnę: ) Słońce, bezchmurne niebo…ptaszki ćwierkają odurzone miłością…wiosna Proszę Państwa..WIOSNA!!
Po tym zachwycie nad przyrodą mimowolnie kierujemy się ku naszom szafom by spojrzeć na lżejsze ubrania…wyciągamy naszą ulubioną sukienkę w tak zwane esy floresy..a potem patrzymy w lustro z obawą czy ona jeszcze na nas pasuje..i czy na nasza cera jest tak brzoskwiniowo-zdrowa jak w tamtym roku. Zapewne wtedy większość z nas wpada w panikę. Od razu zaczynamy szukać jakieś diety cud, katujemy się w koktajlami za XXX zł, od razu zapisujemy się na serię do SPA na katorżniczy masaż antycellulitowy tudzież bańki chińskie, na fitness clubu 4 razy w tygodni, bo 2 to za mało.
Ech ;) Bez paniki Drogie Panie. Najpierw usiądźmy sobie spokojnie i zrelaksujmy się. Wiosna to przyjemność a nie trening przetrwania. Przypominacie sobie jedną bohaterkę z Desperade Housewives?

Ja nie zamierzam wpadać w panikę przed lustrem. Zamierzam zrobić sobie sałatkę na poprawę humoru i przypomnieć rzeczy najważniejsze.

Sałatka na otwarcie sezonu
Składniki
Ser feta
Suszona szynka
Rukola
Rodzynki, żurawina
Melon
Pomarańcza plus z sok z granata
Sól,pieprz
Olej
Granat plus sok z granata

Jak robić
Przekrajamy melon na pół, wydrążamy środek. Miąższ kroimy drobniej i wrzucamy do miski. Dodajemy do niego ser feta, porwaną szynkę, pokrojoną pomarańczę, rukolę, rodzynki, żurawinę, pestki z granata.Mieszamy wszystko. Sos do sałatki robimy z soku z pomarańczy, sok z granatu, oleju z solą i pieprzem. Wlewamy do sałatki. Całą sałatkę wkładamy do wydrążonego melona.
.

Siadamy wygodnie z sałatką w ręku…i rozmyślamy…Jak, już napisałam w innym wpisie, jesteśmy już piękne na wstępie dlatego wszelakie pomysły wiosenne typu fitness, zabiegi wyszczuplające traktujmy jako relaks a nie jak „jedyny środek na uratowanie mojej urody”. To ma być zabawa i przyjemność. Obserwacja swojej duszy, ciała oraz kondycji. Efekty przyjdą same. Dlatego jeśli wolimy biegać to biegajmy zamiast się męczyć fitnessem 4 razy w tygodniu w dusznej sali. Jeśli wolimy tańczyć, chodźmy na flamenco. Jeśli natomiast wolimy chodzić po mieście..to róbmy coraz więcej spacerów. Treningi przez siłę nic nie pomogą a tylko zaszkodzą, zniechęcą. Już lepiej, mniej paniki? : ) No dobrze …Ale co z dietą, zabiegamy pielęgnacyjnymi? – pewnie zapytacie. A o tym moje Panie.. to porozmawiamy w właśnie w tym cyklu…

Smacznego!

Ps. Sałatka bierze udział w Barze Sałatkowym u Peli jako sałatka kobieca:)
Inspiracja własna, pomysł z melonem: natchnęła mnie Eve.

13 Comments Add yours

  1. Gość pisze:

    wystrzałowe zdjęcia, mocno wiosenne, zieleń rukoli aż za gardło chwyta :)

  2. Feta i granat to dla mnie wymarzone połączenie :) A sałatka jest naprawdę taka kobieca….a że wiosenna to wiadomo ;) Masz rację – nic na siłę jeśli chodzi o uprawianie sportu, wolny czas czy wiosenne porządki :) Róbmy to na co mamy ochotę i co nam sprawia przyjemność. W ten sposób najlepiej powitamy wiosnę :)

  3. wrotka_online pisze:

    Jaka śliczna sałatka i jak pieknie podana :)

  4. smacznydom pisze:

    Escapade Gourmande: feta i granat – moje też:)
    co do wiosny…tak często niszczymy atmosferę wiosny..właśnie przez dramat zaległości zimowych:)

    Wrotka: dziękuję! Bardzo doceniam każdy komentarz:) i zapraszam ponownie:)

  5. wygląda jak dzieło sztuki;) i te kolory- piękne!
    co do wiosennej paniki to u mnie takowa nastała wczoraj, przez ten czas przez głowę przeleciały pomysły jakiś dziwnych diet (ostro nad nimi rozmyślałam pochłaniając o 22 talerz placków ziemniaczanych ociekających tłuszczem). jak na kobietę przystało obiecałam sobie, że od dziś wezmę się w garść -w końcu wiosna zobowiązuje.

    pozdrawiam serdecznie

  6. Kaś pisze:

    piękne kolory, aż jeść się chce :)
    u mnie paniki wiosennej na szczęście nie ma. przez sporty zimowe mam tendencje do chudnięcia i na wiosnę jestem jak nowa. niestety nadrabiam wszystko latem, lodami, goframi i innymi pysznościami :) no i ostatecznie dopada mnie panika jesienna i wtedy pomysły dziwnych diet wpadają mi do głowy

  7. Pela pisze:

    Sałatka marzenie!
    Naprawdę na poprawę humoru :)

  8. smacznydom pisze:

    Panno Malwino, Kaś i Pela: bardzo dziękuję:) Miło czytać:) Zwłaszcza,że jestem spragniona komentarzy:)

    A co do diet..i wiosny..no ja właśnie schrupałam ciastko..popijąc kaffką:)…mam urlop..więc wiadomo..relaksik:)

  9. mollisia pisze:

    Ten żółty to jest fenomen! Już nie mówię, jak sobie właśnie wyobraziłam, że rozmyślam o przyjemnym „spalaniu osadu na bioderkach”, w ręku Twoja sałatka i piękna pogoda. Mnóstwo czasu, mnóstwo obietnic i postanowień, mnóstwo optymizmu i wewnętrznej siły, mnóstwo razy wypowiedzianego zdania: „Ja wam jeszcze pokażę!” i mnóstwo mnóstw! :D Aż mi się w głowie zakręciło… :)

    Byłoby pięknie. Tymczasem jeszcze dziś ze mnie zdychający flak z nieumytą głową (umyję, to mam od razu pogorszenie stanu), z gorączką w pokoju z oparami mieszanki lekarstw.
    Ewentualnie wersja: Mollisia w postaci „stułbi płowej” na nibynóżkach pełźnie w szlafroku tempem żółwia w stronę kuchni i otwiera wszystkie szafki, ale odrzuca ją od jedzenia i robi sobie herbatę.

    Myślenie o fitnessie to teraz ostatnia rzecz. Ale niech tylko gorączka spadnie, od razu zaczną się narzekania i poszukiwanie diety i dogodnych ćwiczeń.

    ło, ludziska, znów trochę przesadziłam z tym pisaniem ;p

  10. Magda K. pisze:

    sałatka i przepis jest tak cudny, że aż się rozmarzyłam :)

  11. Agnieszka pisze:

    Mollisiu, wcale nie przesadziłaś, pisz! :)
    Smacznydomu, piękna sałatka, piękna miska! Od razu jaśniej i cieplej. A brzoskwiniowo-zdrową cerę wszystkie szybko nadrobimy ;)

  12. MałeStwory pisze:

    Jaka piękna wiosna u Ciebie Pani Zimo :D
    Wezmę to zdjęcie, jak będę szła na zakupy wymieniać szafę na Wiosnę :)

  13. Aż ślinka cieknie. Pięknien podana i taka mega wiosenna :) Zapisuję przepis :)

Skomentuj

