Cykl śniadaniowy 3 – omlet francuski z jabłkami

Czasem bywa tak, ze śniadanie jest przygotowane dla nas a nie przez nas:) Wtedy żadne ryzyka śniadaniowe nas sie nie imają (dla niewtajemniczonych: ryzyka są podane w cyklu śniadaniowym 1)! No może ryzyko numer 3..wtedy uważajmy by nie stać sie marudzącą osoba, która psuje wszystkim początek dnia. Lepiej wtedy spać dalej. Oczywiście jeśli nam dadzą spać. A nie dają. Wiem, bo sama nie daje nikomu spać. Okropna jestem. Tez to wiem. Ale i tak mnie kochają:)

Omlet francuski to jedna ze smaczniejszych rzeczy, które jem na śniadanie. A dokładnie mówiąc: Omlet i mleko to połączenie istnie mistrzowskie. A wydaje sie takie banalne! Jesli ktoś musi mnie zbudzić wcześnie rano to jedyny dla niego ratunek to przygotowanie właśnie tego dania. I koniecznie z jabłkami!

Składniki ( na 2 – 3 osoby)

4 jajka
2 szklanki maki
1 szklanka mleka
2 jabłka
szczypta soli
cukier do posypania
olej do smażenia.

Jak robić

Rozdzielamy żółtka od białek. Żółtka, mleko, sól łączymy z mąką. Miksujemy by uzyskać gładką masę. Białka ubijamy na sztywną pianę. Pianę z masą delikatnie łączymy. Uważamy by nie rozbić piany!! Podpalamy gaz pod patelnią i wlewamy olej. Na rozgrzaną patelnię, wlewamy ciasto. Przykrywamy patelnię. Po jakimś czasie kładziemy na górę plastry jabłka leciutko je dociskając. Znów przykrywamy. Pilnujemy by nie przypalić tego cuda. Jak widzimy, ze spód jest już gotowy przewracamy omlet na drugą stronę.
Rada fachowca: warto użyć pokrywki (patrz na zdjęcia). Gotowy omlet posypujemy cukrem.

This slideshow requires JavaScript.

Omlet czasem potrafi lekko opaść bo ma taka naturę. No cóż. Life is brutal and full of zasadzkas:)

No dobrze. Teraz mały rebus. Kto mi robił omlet francuski z jabłkami na śniadanie ? I kto jest fachowcem? Odpowiedz poniżej:)

ps. Do zobaczenia w niedzielę:)

8 Comments Add yours

  1. Magda K. pisze:

    Takie śniadanie to bym bardzo chciała, żeby ktoś i dla mnie zrobił :)
    Zapiszę sobie, żeby nie zapomnieć i zrobię z pewnością :)

  2. Paula pisze:

    z jabłkami musi smakować obłędnie pysznie taki omlet!

    pozdrawiam,
    Paula

  3. smacznydom pisze:

    oj faktycznie obłędnie:)
    Pozdrawiam także:)

    ps. Paula: masz świetne pomysły:)

  4. mollisia pisze:

    Przyznam się bez bicia, że takiego nie jadłam jeszcze. Ale wszystko przede mną! A Twój przepis nie tylko prezentuje się świetnie w wersji „wykonanej”, ale ze sposobu przygotowania – brzmi naprawdę zachęcająco.

    Moje omlety najczęściej są bardzo klasyczne i zmieniają tylko „nadzienie”. Teraz nastąpi „rewoluszyn”, myślę, że nawet jutro, sa sa sa… : D

    Tylko zaskoczył mnie brak cynamonu! To znaczy… gdzie jabłka na słodko, tam zawsze cynamon jest u mnie. Zresztą ja cynamon tak kocham, że dodaję go do wszelkich potraw. Jeśli tylko jest cień szansy, że będzie pasował. I zazwyczaj pasuje! No i oczywiście goździki. Znaczy ciutkę. Ja lubię je dodać tak, żeby jabłka z nimi trochę „poprzebywały”, to przejdą aromatem goździkowym. Do samej potrawy już nie dodaję :) Nie wiem jednak jak smakuje taki omlet – może się okazać, że nijak nie pasuje ani cynamon, ani goździk… ;)

    PS. Cieszę się, że lubisz moje komentarze, ja Twoje też ;)

    1. smacznydom pisze:

      No to powiem tak: moja mama takze dodaje (albo zacheca) by posypac cukrem waniliowym na wierzch..LUB do samego ciasta. Jesli chcesz sprobowac z cynamonem, radzilabym na wierzch, delikatnie..do samego ciasta…to pozniej:) Na poczatku radze zasmakowac bazy a potem eksperymentowac:) Choc wedlug mnie baza jest na tyle naturalna, ze jak ja sprobujesz..to bedziesz chciala szalec:)
      Nawet na slono, zobaczysz:)

      ps. Uwazaj przy smazeniu, najlepiej uzywaj patelni teflonowej..lub ceramicznej:) a do przekrecenia omletu – drugiej patelni (juz rozgrzanej) lub przykrywki:)

      Pozdrawiam:)

      ps. oj lubie, lubie:)

  5. Gość pisze:

    ależ wcale nie trzeba teflonowej, można na metalowej tylko trzeba uważać z temperaturą no i podłożyć ciut więcej masła, ale to nie jest wada bo jak wiadomo masło podnosi smak takich potraw :>

    1. smacznydom pisze:

      Moj Kochany Gosciu – czytaj dokladnie:) ja uzylam oleju nie masla:) A poza tym juz ustalilismy, ze kupimy nowa patelnie!! :) prawda? :)

  6. Kaś pisze:

    omlet z jabłkami musi ciekawie smakować. a przygotowany przez fachowca to istne śniadanie mistrzów :)

Skomentuj

