Cykl śniadaniowy 2 – zimowa owsianka

Poprzednim razem na sniadanie byla jajecznica w wydaniu standard..ale powiedzmy sobie szczerze, codziennie jajecznicy nie bedziemy serwowac domownikom. Po pierwsze dlatego, ze po jakims czasie beda oni niepewnie wchodzic do kuchni w obawie, ze znow ja ujrza na stole, a my bedziemy z kazdym dniem coraz bardziej sfrustrowani, bo nie bedziemy wiedziec o co chodzi. A zly poczatek dnia to wiadomo – cala reszta .  

Sa rowniez takie przypadki, iz kogos Pan/Pani czesto podrozuje i ma po prostu ewidetna awersje do mieszaniny zoltka z bialkiem (w hotelach jajecznica to danie podstawowe);). Dlatego nawet najciekawsze oblicza jajecznicy powoduja dziwny wyraz na twarzy (wstret z przygnebieniem). I na koniec, pamietajmy ze sniadanie to celebracja nowego dnia…celebrujmy go wiec za kazdym razem jakos inaczej.

Co wiec robic? Pozostaje nam tylko zmienic repertuar sniadaniowy:)

Zimowa owsianka

Zimowa owsianka wymaga troche wiecej pracy a takze skupienia, dlatego w przypadku ryzyka 3 (ryzyka sa wymienione w “Cyklu sniadaniowym 1”) radze wlaczyc ulubiona stacje radiowa lub puscic sobie mp3/plyte. Nie ma jak rozpoczecie dnia przy radosnej muzyce (i od nauki..bodaj chinskiego:):D:

Jesli ktos ma naprawde problem ze wstawaniem a przy tym meczy ja swiadomosc, ze jej druga polowa nadal smacznie spi w sypialni i  nie zamierza zmienic swego stanu przynajmniej przez kolejne 20 minut LUB po prostu nie mamy radia w kuchni (niestety!!) – zalecam glosne stukanie naczyniami:) Choc uprzedzam – efekty moga byc zaskakujace:)

Sklad (na 2 osoby)

Mleko (moze byc mleko smakowe, np kakaowe)

Platki owsianie

(Nie podaje konkretnej ilosci tych dwoch skladnikow. Przyznaje robie to zawsze spontaniczne i na oko. Dopasowuje ilosc mleka i platek w ten sposob, ze po masa owsianki musi byc lejaca ale gesta.)

2 jalbka (jablka im wieksze tym lepsze)

Suche owoce: morela, sliwki, gruszki,

Cukier waniliowy (opcjonalnie)

Dekoracja

Cynamon

2 Jablka te same, ktory skorzystalismy do owsianki

Banan

Suche owoce

Jak robic:

Najpierw upewniamy sie czy jestesmy juz wystarczajace rozbudzeni. Nastepnym krokiem jest wziecie do reki..ostrego noza. Kroimy suche owoce w kostke. Jablko myjemy, kroimy na pol, wydrazamy srodek tak by uzyskac talar z jalbka. Srodek jalbka (ta bez pestek) kroimy w kostke.

Mleko wlewamy do garnka i stawiamy na ogien. Wsypujemy do niego platki owsiane. Mieszajac dodajemy suche owoce,miazsz z jablka. Dodajemy wiecej platkow jesli uwazamy, ze gestosc nam nie pasuje. Ciagle mieszamy. Kiedy uzyskujemy gestosc, ktora nam odpowiada, sprawdzamy smak. Wsypujemy cukier waniliowy – jesli jest za malo slodka (ja nie dodaje bo owoce juz w sobie maja slodycz).

Dekoracja

Owsianka sama w sobie nie jest ladnym daniem..dlatego..warto ja zgrabnie zareklamowac..dekorujac ja ;) Ponizej podaje dwa sposoby, ktore sama zastosowalam.

Sposob 1:

Na talerz kladziemy talar z jablka, z ktorego wykroilismy miazsz do owsianki. Dookola niego kladziemy plastry z banana. Do srodka jablka nakladamy owsianke. Calosci obsypujemy cynamonem oraz pokrojonymi suchymi owocami. Jesli ktos woli banany mozemy oblac jogurtem.

Sposob 2:

Do wysokiego naczyna kladziemy na przemian: plastry banana, owsianke,suche owoce. Sama gore polac jogurtem i udekorowac bananem lub suchymi owocami. Posypac cynamonem.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Smacznego!

Inspiracja: Smaki Miasta TVN (zmienione przeze mnie)

Ps. A w weekend..szykuje sie niemiecki karnalowy przysmak :) oczywiscie w ramach pocieszenia weekendowego;)

Pss. Dziekuje bardzo za dotychczasowe komentarze! Bardzo mnie ciesza..i jak widac inspiruja mnie:)

Psss. Brak polskiej czcionki – znow na wygnaniu.

Reklamy

9 Comments Add yours

  1. mollisia pisze:

    Owsianka to moje śniadanie od wiek wieków. Uwielbiam! U mnie zawsze się sprawdza zdania: „Jaka owsianka taki i nastrój Mollisi”. No właśnie – jak tylko mam zagoniony dzień/ ciężki/ jestem po nocy głodna to owsianka jest klasyczna: gęsta, ale ma dużo intensywnych smaków, bo na oko (czytaj: bez opamiętania) sypię cynamon i przyprawę do piernika i na koniec przed podaniem wrzucam po łyżce 2 różnych dżemów. Ale jeśli mam relaksujący dzień/ na dworze jest pięknie/ ja mam dobry humor/ mogę się spokojnie rozbudzać – owsianka ma orzechy, „suszki”, przyprawy nie są tak intensywne… I Twoja wersja nadaje się na drugą opcję u mnie :). Muszę ją wypróbować, bo nie próbowałam dodawać świeżych owoców do niej. No i rzadko mam w domu suszone owoce… prócz rodzynek, czy moreli.

    Skoro to zimowa owsianka, coś cytrusowego by się przydało… może skórka pomarańczowa? ;)

    Pozdrawiam! (wybacz te epistolarne komentarze…)

    1. smacznydom pisze:

      Nie wybaczam bo ja prosze o takie zawsze! :)
      lubie duzo pisac, mowic i czytac, wiec pisz, pisz i pisz :)
      Pozdrawiam!

      1. smacznydom pisze:

        aha – sama sobie odpowiadam – genialnie:)
        Co do skorki..sprobuje bo faktycznie nie pomyslalam:)

      2. mollisia pisze:

        No to mnie uspokoiłaś. Ja zawsze piszę przydługawo, bo często się wczuwam. A jak mnie coś zachwyca – to muszę to wyrazić. Jak mnie coś inspiruje – od razu to zaznaczam. Skoro Ci się to podoba, to będziesz miała co czytać, hehe ;)

        PS. Wypróbowałam już owsiankę – bombowa jest. Ale ze skórką, to dopiero rarytas, mówię Ci! Tylko trzeba ją dodać pod koniec. I do tego „kapnęłam” aromatu pomarańczowego :)

  2. kass pisze:

    Bardzo lubię takie śniadanko:))

  3. Magda K. pisze:

    świetny ten cykl śniadaniowy :) owsianka mnie zaskoczyła, wyczarowałaś bajeczne śniadanie :)

  4. aga pisze:

    pieknie podane to od razu lepiej smakuje:)
    a taka owsianka na pewno jest pycha:)

  5. Kaś pisze:

    ja jeszcze bym dorzuciła orzechy, bo ja taka orzechomaniaczka jestem :)
    niemiecki karnawałowy przysmak brzmi baaardzo intrygująco!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s